El metro al Coll s’estrena gairebé sense proves i 20 dies d’obres ininterrompudes

p01f1A contrarellotge per complir amb el termini que veta les inauguracions a dos mesos de les eleccions -quan es preveien el 24 d’octubre- i amb la promesa d’engegar abans de les vacances d’agost, el perllongament de la L5 del metro va entrar en funcionament el 31 de juliol. El barri del Coll va començar així a oblidar els seus històrics problemes de transport. Darrere de tanta gesta, però, quedava molta èpica: 20 dies d’obres ininterrompudes i una rebaixa del període de proves sense passatgers establert de les tres setmanes a una setmaneta justa.

Sang i suor ha costat posar en marxa el metro de la L5 al Coll, malgrat l’estrena mediàtica i la inauguració oficial del passat juliol: minuts després de la tallada de cinta, els treballadors van tornar a la feina interna, salvant grans desnivells sense muntacàrregues i amb reforços que van obligar a traslladar gairebé tots els efectius disponibles al Coll.
Tot i les presses d’última hora, el nou tram funciona sense incidències destacades i el govern calcula que la nova estació pot arribar a donar servei a 4.400 persones cada dia. Ara queden pendents tasques de reurbanització en superfície, la culminació de l’obra del dipòsit de trens a Sant Genís i acabar de lligar la instal·lació elèctrica per evitar problemes com el que la setmana passada va deixar tot un matí sense llum l’estació del Carmel.
La manca d’un sistema automàtic de conducció ha estat en aquest cas una garantia a l’hora d’evitar possibles errors com els de les noves estaciones de les línies 9 i 10 perquè, com expliquen fonts internes de l’obra, el nou tram s’ha posat en marxa sense les tres setmanes de proves sense passatgers que es contemplen en el protocol, el que s’anomena la marxa en blanc

, , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *