El Districte estudia invertir el sentit de Travessera de Gràcia per reduir trànsit

travesserawebReduir els 10.900 vehicles que travessen diàriament la Travessera de Gràcia és una de les obsessions atàviques del Districte. Un cop descartada la peatonalització d’aquesta via –com reclamen els comerciants–, entre les diferents mesures que el districte ha posat sobre la taula per pacificar el trànsit, hi ha la possibilitat d’executar un canvi de sentit. El govern municipal no amaga que és una opció complicada, que va aparèixer en el debat sobre la reforma de la Diagonal i que comporta canvis en la mobilitat a nivell de tota la ciutat.

“De moment, és una possibilitat que el districte no descarta juntament amb la idea de transformar aquesta via en plataforma única”. Així s’expressava aquesta setmana el regidor de Mobilitat, Roger Amigó, a aquest setmanari. La proposta, que els veïns més veterans recorden que ja es va aplicar als anys setanta quan la via va deixar de ser de doble sentit, té una difícil execució, segons Amigó, ja que comporta invertir el sentit de carrers adjacents, modificar serveis i canviar fases semafòriques almenys al Carrer Gran.  

Per això, de moment, la mesura més factible ara mateix i amb menys afectació per reduir el volum de trànsit ha estat ampliar la vorera cantó muntanya de la Travessera, que comporta reduir la calçada i l’espai per a vehicles.

Els efectes d’aquestes obres han complicat aquestes setmanes moltíssim la circulació al carrer Gran, amb un col·lapse circulatori que es fa evident sobretot a les hores punta entre els Jardinets i el carrer Montseny. Però el Districte assegura que el tancament provisional servirà com a prova pilot per estudiar el comportament dels conductors si, finalment, es decidís invertir el sentit del carrer. El Districte, d’altra banda, preveu que en un parell de setmanes estaran enllestides, les obres.

3 thoughts on “El Districte estudia invertir el sentit de Travessera de Gràcia per reduir trànsit

  1. Fa molts anys que visc a la Travessera. Ja sabem que és un carrer molt difícil. Però des del tancament vial de la resta del barri, ha arribat a ser infernal. Amb el tall per obres hem recuperat la sensació de silenci a partir de la tarda, i aire respirable. No pot ser l’únic carrer que quedi fora de la “pacificació” del trànsit rodat per la resta del barri, no és just per a nosaltres, els que hi vivim. Ja és hora doncs que se’ns tracti com a la resta de veins i podem gaudir dels beneficis que els altres gaudeixen. Per una travessera habitable, tancament ja!

  2. Tallem carrers al transit rodat. Excel·lent. Però això comporta també tancar el comerç. No oblidem que algú ha de portar les mercaderies i la forma de fer-ho és amb vehicles comercials. ¿És això el que volem? Uns carrers on puguem gaudir de bon aire, bon silenci, només? No ens oblidem que les ambulancies, bombers, etc. van amb vehicles? No oblidem que tenim una població d’avis del 60% i que tenen necesitat de que algú els reculli de porta a porta?
    Si els carrers es queden sense comerç, algú ocuparà l’espai deixat. Més pixats i botelles, als matins?
    Pensem-ho una mica.
    A més, tothom te dret a tenir cotxe, i on aparcarant els que visquin a l’illa de silenci i bons aires?
    Finalment pensem una mica en els embusos actuals del carrer Gran. No deixen més fums, sorolls i mal estar que amb un us racional de l’espai?

  3. Ens hem tornat bojos? des del tancament vial el carrer gran de gracia és un tap tot el dia, què passaria si tot el transit de travessera de gracia es dirigís cap a travessera de dalt?

    És utòpic voler reduir el transit d’un barri de 120.000 habitants.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *