El Coll es planteja un gran canvi de mobilitat interna per eliminar el trànsit de pas

El barri del Coll, el més petit dels cinc de Gràcia, de carrers costeruts i recorreguts complexos però pràcticament sense semàfors, ha començat a debatre aquesta setmana en el marc de la Taula Comunitària un nou pla de mobilitat que passa principalment per eliminar el trànsit de pas i aprofitar per solucionar dos punts conflictius: el creuament de vehicles a Farigola amb Torrent del Remei i el coll d’ampolla del carrer Ceuta.

El Districte, amb el suport de tècnics externs de mobilitat, han partit de la base que una gran majoria dels vehicles utilitza el barri com un by-pass sense semàfors per connectar el nord i el sud de Gràcia, i la tesi municipal és que això s’ha de fer pels carrers principals: passeig Mare de Déu del Coll i Santuari.

Sota aquesta premissa genèrica, el primer punt d’actuació és l’encreuament de Farigola amb Torrent del Remei, que obliga a fer una perillosa X als vehicles que pugen des de Farigola per seguir en ascensió per Mora d’Ebre i als que baixen des de Torrent del Remei cap a Farigola. La solució passa per pacificar el tram final de Torrent del Remei i desviar el vehicle privat per Sant Eudald. Només el bus, que passa cada 8 minuts, mantindrà el recorregut, amb un semàfor alternat i activat pels conductors (dos busos no passen).

El segon punt és el polèmic coll d’ampolla del carrer Ceuta, on els vehicles entren i surten des de Santuari i cap al veïnat de Portell i Camí de Can Mora, on hi ha les escoles Virolai i El gat negre o el mirador Joan Sales. Aquí hi ha dues propostes sobre la taula: la A evita l’entrada de vehicles des de Santuari i la B, la sortida. En el primer cas, Santuari no permetria accedir vehicle privat per Ceuta, amb senyals de prohibit girar i de sentit únic a l’avinguda. En el segon cas, el vehicle que pugés per Font del Coll no podria seguir pujant cap a Ceuta i estaria obligat a girar a la dreta per tornar a entrar al barri. Això obligaria a canviar de sentit la Baixada de Sant Marià, el concorregut carrer on hi ha la pastisseria a la cantonada de Mora d’Ebre i que és un accés habitual en pujada cap al centre cívic. Els busos, en aquest àmbit, també es regularien amb semàfors (el de pujada des de la part baixa de Font del Coll) i es beneficiarien en aquests dos casos de la reducció del trànsit privat.

La solució A o B a Ceuta també posa fi a un llarg debat dels últims anys: el Districte defensava el pas del bus per Portell -un antic camí ampliat com a plataforma prioritària de vianants- fins que els tècnics li van dir que no tenia angle de gir per Pere Llobet.

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *