La pintura del Passeig de Sant Joan

per Ramon Casalé

El passat mes de juliol es va celebrar la XVIII Exposició-Concurs de Pintura al Passeig de Sant Joan que, en aquesta edició, s’ha dut a terme entre Rosselló i Còrsega per les obres del mercat provisonal de l’Abaceria. A diferència d’anys anteriors, la presència d’artistes ha estat inferior, ja que només s’han inscrit 45, fet que no ens ha d’estranyar gens, ja que també succeeix en altres concursos que es fan arreu del país. Potser hauríem de plantejar-nos quins són els motius pels quals es produeix aquesta circumstància, ja que no crec que només sigui per raons econòmiques.

El fet de que el concurs hagi assolit divuit edicions indica que es tracta d’un certamen que està plenament arrelat al barri, i en conseqüència al teixit cultural de la ciutat, el que confi rma que apropar l’art al carrer serveix perquè el públic, que no sol acudir habitualment a les galeries o museus, tingui l’oportunitat de conèixer el que s’està fent avui dia. El jurat compost per Josep Bracons, Josep Corredor-Matheos, Augusto Roig i qui singa aquesta crònica va acordar concedir diversos premis en les dues categories que hi havia, com són la d’aficionats i la general. A la de general, el guanyador va ser Ariel de la Vega amb la peça Retrato con alas, on el “cap femení que ens evoca rostres de la mitologia greco-llatina com el de la Medusa, que uneix un caràcter maligne
i un misteri profund, expressat formal i cromàticament, amb solucions plenament actuals”. El segon premi va correspondre a Elena Llorens, que l’any anterior també va ser guardonada, i ara amb Fracturación de la geometria biológica, l’artista busca “la diversitat de recursos aplicats a l’exploració pictòrica d’un rostre”. La jove Nerea Martos es va fer amb el tercer premi amb l’obra Cayendo, que “la ploma que va caient sobre un fons infinit que denota la transcendència que per a l’artista li dona un element tan simple i senzill com és una ploma, però que per a ella és essencial per defi nir el concepte de llibertat”. Finalment, l’únic accèssit va ser per Bernat Berini, amb el quadre Sense títol.

A l’apartat d’Aficionats, el primer premi va ser per a Ariadna Costa amb Caos. El segon va correspondre a la peça Barca roja de Gloria Inés Orozco i el tercer per a Joan Manel Matas, amb Paisatge al capvespre. També es va acordar donar el Premi Facultat de Belles Arts, Universitat de Barcelona, als alumnes i ex-alumnes amb millor obra perquè puguin fer una mostra conjunta a la sala d’exposicions de la facultat.

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *