El Park Güell estrenarà bus llançadora a l’estiu i estudia set opcions antitaxi al barri

La represa del debat sobre la mobilitat a l’entorn del Park Güell, que es va activar a l’estiu amb l’acceptació de l’Ajuntament per primera vegada a vetar l’accés dels taxis al carrer Olot (vegeu núm. 719), s’ha concretat aquesta setmana en una segona reunió amb veïns, comerciants i comunitats escolars afectades en la qual s’ha pactat ja la posada en marxa d’un bus llançadora el pròxim estiu i l’aprofundiment de l’estudi de fins a set opcions de veto a l’entrada dels taxis en aquesta zona del barri de la Salut.

La taula de mobilitat del Pla Estratègic del Park Güell, reunida dimecres a Casa Jaqués, va aprovar l’activació “abans de l’estiu”, segons va anunciar en roda de premsa el regidor de Gràcia, Eloi Badia, d’un bus llançadora que unirà la plaça Alfons X i l’entrada del recinte per la carretera del Carmel i que tindrà com a primera conseqüència la descongestió d’usos veïnals de bus i metro. Arribar al Park Güell en el bus 24, per exemple, deixarà de ser un xollo, ja que també s’eliminaran les parades més properes a l’entrada del Carmel. La pujada del bus llançadora pel carrer Praga també repercutirà en l’actual bus turístic vermell, que no canviarà parades però sí recorregut. “Calculem que més del 50% dels tres milions de visitants de pagament faran servir la llançadora”, va assegurar Badia. El preu del tíquet al Park Güell pujarà de 7,5/8,5 euros a 10 euros, i inclourà la llançadora.

La part no publicitada de la reunió de mobilitat, el viu debat sobre la pacificació del barri sense taxis, va ajornar una proposta tancada definitiva almenys fins al desembre en un moment que hi ha fins a set opcions sobre la taula. Els veïns, que n’han aportat les quatre més restrictives, s’inclinen per dues opcions que passen per tancar l’accés amb pilones a partir del carrer Sant Cugat i retornar al recorregut històric de Larrard de pujada i Molist de baixada, això sí, sense arribar ni a Olot ni a Mercedes.

La taula de mobilitat del Pla Estratègic del Park Güell, activada el juliol passat nou mesos després d’haver-se presentat el pla i haver-se fet un primer procés participatiu amb 196 propostes finals, ha entrat aquesta setmana en la fase esperada de presa de decisions. I la primera mesura, acceptada gairebé per unanimitat a la reunió celebrada dimecres a Casa Jaqués per Ajuntament, veïns, comerciants i comunitat escolar, ha estat la creació d’un bus llançadora entre la plaça Alfons X i l’entrada al recinte per la carretera del Carmel. Només els comerços de Travessera van expressar algun dubte, segons fonts presents.

El nou bus només acceptarà visitants del Park Güell que ja tinguin l’entrada i serà gratuït per als veïns amb targeta de pas al recinte i visitants adherits al registre Gaudir +. “Calculem que més del 50% dels tres milions de visitants de pagament faran servir la llançadora”, va assegurar Badia. L’objectiu és clar per part de l’Ajuntament: reduir l’accés al recinte de turistes que ho fan amb transport públic, i que col·lapsen habitualment sobretot el bus 24. Fins i tot s’eliminaran referències de direcció al Park Güell i les parades de bus més properes a l’entrada de Carmel es desmuntaran. Encara un element més: quan entri en funcionament el servei de llançadora, que pujarà pel carrer Praga i baixarà per Sardenya, el bus turístic vermell canviarà el recorregut, això sí, sense tocar les parades.

L’impacte del nou servei, integrat en el tiquet d’accés al recinte i tenint en compte que l’Ajuntament deixarà de vendre a taquilla per fer-ho tot online, serà l’encariment de l’entrada a 10 euros. Ara els visitants paguen 7,5 euros per l’entrada online i 8,5 pel tiquet a taquilla. El 2017 el preu va pujar mig euro.

Dimecres a Casa Jaqués, en tot cas, també va haver-hi temps per completar el debat obert sobre el veto als taxis al barri, que el juliol passat va ser assumit per l’Ajuntament després d’anys i panys de canvis de lloc de parades i canvis de sentits de circulació.

A les propostes de Mobilitat, que al juliol plantejaven pacificar el carrer Olot i limitar els taxis al carrer Mercedes (segona corona) o a Rambla Mercedes (tercera corona) s’hi han afegit ara les propostes veïnals. Ja hi ha set dibuixos sobre la taula: un tercer de l’Ajuntament, tancant el perímetre a Molist amb Mare de Déu de la Salut, i quatre dels veïns, amb dues de preferides: la número quatre, amb una pilona a Pare Alegre/Sant Cugat i una minirotonda que expulsi el trànsit, i la número set, amb pilona a Larrard/Sant Cugat i recuperant antics sentits de direcció. Els veïns no volen cap parada de taxis.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *