El Lliure arrenca temporada amb ‘Là’ i es retroba amb Blaï Mateu

La passada setmana el Lliure de Gràcia va arrencar la nova temporada amb Là (peça en blanc i negre per a dos humans i un corb), de Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias, en una estrena que representa, segons el teatre, el retrobament de Mateu amb la sala de Gràcia -hi va ser el 2011 amb Ï, un espectacle sobre l’exili- per presentar la primera part del díptic Sur la falaise, “un pròleg de gestos canviants convertits en espai”.

Estrenada al juny passat al festival Montpellier Danse, la peça -segons exposa la companyia franco-catalana- planteja la següent pregunta: “Què ens queda quan ja ens hem desfet de tot? Sens dubte, el blanc”. Aquest projecte desenvolupa tres línies de recerca principals: el blanc i el negre, pel treball de materials i la transformació d’espais, equilibri i desequilibri, per apropar-se al treball del cos i la veu. I el desplegament i la transformació del treball al costat dels animals. En aquesta ocasió, el corb Gus.

La primera creació, LÀ, “és el primer bull de recerca, el projecte és gosar alliberar-se gràcies a propostes tan fortes com senzilles al voltant de la veu i el cos. El segon, La falaise, integrarà aquest material en un grup format per humans i animals en una escenografia singular”, d’acord amb l’explicació de la companyia.

Autor i intèrpret de tots els espectacles de Baró d’Evel, Blaï Mateu es llança el 2006 en solitari amb Ï, en la qual qüestiona el circ en la seva forma i el posa en contacte amb un material històric i dramàtic; la peça es va poder veure a Gràcia el 2011. Després, juntament amb l’artista Camille Decourtye, crea els espectacles Le Sort du dedans, Mazùt, Les Escapades, Bèsties, i Là, sur la falaise.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *