L’Ajuntament tria l’opció més suau antitaxi per pacificar l’entorn del Park Güell

L’Ajuntament ja ha triat una de les set opcions que la taula de mobilitat del Pla Estratègic del Park Güell va analitzar l’octubre passat per pacificar de trànsit l’entorn de l’entrada principal del recinte modernista i que ha esdevingut una batalla plena de modificacions sense resultat efectiu en els tres últims mandats. Justament en un moment extremadament delicat en les relacions entre les administracions i el sector del taxi, l’àrea de Mobilitat no ha volgut apostar per les opcions més contundents que plantejaven els veïns i ha triat el mapa que tanca l’accés dels taxis al carrer Olot i al carrer Mercedes, és a dir, el que permetia deixar els visitants a la porta mateixa del parc i el carrer immediatament inferior. Aquesta és la conclusió, sense marge aparent de debat, que es va generar el passat 12 de desembre a la taula que agrupa tècnics municipals, veïns i comunitat educativa.

No hi ha unanimitat en l’acord però sí una proposta de mínims que tothom vol veure executada, sobretot abans que arribin els mesos de primavera i es tornin a generar les grans onades de turistes, i els peròs de la decisió apareixen sobretot en els horaris de tancament de l’espai, que es farà amb dues pilones ubicades als carrers Larrard i Marianao, entre les 11 del matí i les 8 delvespre. La raó d’aquest horari s’argumenta sobretot en la voluntat de la comunitat educativa de desencotxar amb el màxim d’agilitat a les escoles Reina Elisenda Virolai i Baldiri Reixac. També durant la nit les pilones estaran abaixades per afavorir l’aparcament veïnal.

La taula de mobilitat del Pla Estratègic del Park Güell ja ha pres una decisió per engegar el nou pla de paficicació del trànsit a l’entorn de l’entrada principal del Park Güell, el conegut conflicte amb els taxis que en els últims tres mandats ha fet canviar carrers de sentit i traslladar parades sense massa èxit. Ara, last but not least, la proposta nova, una de les set que es van posar sobre la taula el passat octubre (vegeu núm. 726) passa per una de les fórmules més suaus: tancar el pas només fins a la segona corona de carrers més pròxims a la popular porta de la sargantana, en un quadrat que implica el carrer Olot i el carrer Mercedes, de dalt a baix, i Larrard i Marianao, de Llobregat a Besòs. Passada la confluència d’aquests dos últims carrers amb la Rambla Mercedes -ja tercera corona-, l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament planteja instal·lar unes pilones retràctils, com les que hi ha a les superilles del nucli històric en carrers com Perla.

El debat, iniciat al juliol, quan els tècnics municipals ja van plantejar per primer cop pacificar el carrer Olot i limitar els taxis al carrer Mercedes (segona corona) o a Rambla Mercedes (tercera corona) s’hi van afegir a l’octubre cinc propostes més: una tercera de l’Ajuntament, tancant el perímetre a Molist amb Mare de Déu de la Salut, i quatre dels veïns, amb dues de preferides: la número quatre, amb una pilona a Pare Alegre/Sant Cugat i una minirotonda que expulsés el trànsit, i la número set, amb pilona a Larrard/Sant Cugat i recuperant antics sentits de direcció.
Els veïns ja en aquell moment no volien ni parada de taxis i ara aquest és l’extrem que està més a obert -s’apunta Rambla Mercedes-, ja que l’Ajuntament encara ha de discutir la proposta amb el gremi en un moment particularment calent de relacions.

La dinàmica de tancament sí que està més clara perquè s’hi han posat d’acord mínimament les escoles, els veïns i els tècnics: les pilones estaran abaixades des de les 20 hores del vespre fins a les 11 del matí. La comunitat educativa volia desencotxar alumnes còmodament i els veïns volien aparcar de nit a la zona pacificada, sense plataforma única.

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *