L’altra bresca

per Luís Ángel Fernández Hermana

El rebombori local del taxi no ens ha deixat sentir el zum-zum de la bresca veïna. Dos gegants alemanys de la indústria automotriu han decidit aliar-se i posar sobre la taula 1.000 milions d’euros per copar el negoci de la mobilitat en tots els seus colors, des de portar-lo al destí que demani des d’on es trobi, a l’hora que vulgui, i moltes coses més. Com? Tot el que cal per fer-ho ja està a lloc.

Totes dues corporacions crearan cinc societats i una constel·lació “d’empresetes intel·ligents”, pròpies o subvencionades per ells, dedicats a revocar els foradets que se’ls quedin pel camí (això que anomenen creativitat). La idea és que vostè formi part de la festa des d’abans d’alimentar i moure la cadena de muntatge, fins la defunció del cotxe, o la seva, ningú és perfecte, no es pot prometre tot. En aquest interval, vostè disposarà d’una preciosa plataforma virtual capaç de satisfer fins les més recòndites aspiracions. Sempre que vulgui desplaçar-les i estiguin degudament empaquetades com a dades.

Vostè no compra un cotxe per anar d’un lloc a un altre. Vostè compra una vida ficada en un bastidor, sigui seu, compartit, o aliè, on broten serveis a més velocitat que la que vostè necessita per pujar o baixar la finestreta, de maneta o elèctrica. A més, en el transcurs de 10 anys tindrà l’oportunitat de seure en 70 nous models, autònoms, endollables, a pies i a saber amb quantes opcions més. Això és només el començament. 

El que ve és un desfet fenomenal cap a la presència del cotxe, no en els seus hàbitats tradicionals, sinó en les nostres vides. Una cosa semblant al que ha passat amb el telèfon, però més hermètic: poblar la ciutat amb més cotxes suposa posar en moviment interessos “superiors”.

A la setmana següent d’aquest anunci, el director del primer fabricant de cotxes del món, també del mateix país, va explicar que la seva política corporativa segueix el mateix camí. Però elèctrica, i amb milers d’acomiadaments. Per a això compta, insisteixo, amb la subvenció i suport de les administracions públiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *