El trànsit del carril bici de l’avinguda Vallcarca ja representa un 5% de la mobilitat a la zona

La polèmica del carril bici de l’avinguda Vallcarca, que va començar amb força setmanes abans de la seva estrena el febrer de l’any passat i que s’ha anat esmorteint malgrat les 1.700 signatures recollides en el veïnat, ja té primers resultats d’utilització: el trànsit segregat amb bicicleta en el carril dissenyat exclusivament de pujada, sumat al que ve de baixada per la calçada general, s’acosta al 5% del total de la mobilitat a la zona. “Es correspon a la mitjana dels nous usos que tenim a la resta de la ciutat”, han apuntat fonts municipals a l’Independent.

Més concretament, en xifres absolutes, les mateixes fonts detallen que el trànsit ciclista pel carril registra 170 usuaris diaris de pujada i 250 usuaris diaris de baixada, segons els recomptes periòdics que s’han de manera oficial en els darrers mesos. L’avinguda Vallcarca, en aquest tram del carril bici que enllaça la bifurcació de l’avinguda amb Esteve Terrades amb l’avinguda de la Vall d’Hebron, té un trànsit global d’uns 5.000 vehicles, eminentment motoritzats. Aquestes dades es donen a conèixer després que el PDeCAT presentés en l’últim ple una proposició perquè es convoqués un consell de barri per donar resultats.

En l’àmbit ciclista, la pacificació mensual del carrer Gran aquest dissabte centrarà bona part de les seves activitats en la bicicleta, amb mostres de bicis elèctriques plegables, revisions i circuit i tallers infantils. Diumenge el cap de setmana ciclista també coincideix amb la celebració del 90è aniversari del Club Ciclista de Gràcia, que ha organitzat per a l’ocasió una pedalada popular de 4 quilòmetres de recorregut per dins de Gràcia i que sortirà des dels Jardinets de Salvador Espriu a les deu del matí.

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *