BCN En Comú proposa reduir la velocitat a 30 a tot Gràcia i fer 2 zones DUM amb usos veïnals

BCN En Comú, com ERC, són dues de les formacions que s’esperaran a passar les eleccions al Congrés i al Senat del 28 d’abril per llançar el programa de districtes de les eleccions municipals però, com que el debat intern ja està tancat, alguns headlines dels documents ja s’estan explicant, com l’aposta que faran per mobilitat els comuns.

Seguint la posada en pràctica en positiu que en aquest mandat ha significat l’augment de diades de tancament al trànsit del carrer Gran -fins a 21 dies anuals, comptant la dinàmica mensual, les diades del comerç, festes de cultura popular-, el programa de BCN En Comú per a Gràcia preveu consolidar la progressiva pacificació del districte aplicant la zona de límit de velocitat 30 a tot el districte. Només en restarien excloses les vies de ciutat, com Ronda de Dalt o Travessera de Dalt, però sí que s’hi sotmetrien el carrer Gran o la Riera de Cassoles.

“Alguns d’aquests carrers ja són zona 30 per normativa però això no es compleix, i ara ho volem fer complir amb senyalització, radars pedagògics i canvis d’ona semafòrica”, ha explicat el portaveu de Gràcia En Comú, Robert Soro. Aquesta mesura, segons Soro, és un pas per fases que pretén fer reduir el pas de turismes i que afavoreixi altres tipus de mobilitat com la bicicleta. “No ens plantegem a curt termini fer el carrer Gran peatonal però amb la reducció de la velocitat molts cotxes veuran que no els surt a compte passar-hi”, apunta.

El programa de mobilitat de BCN En Comú també està madurant una proposta que va lligada a la decisió de replantejar l’anomenada zona de Distribució Urbana de Mercaderies fora del futur nou mercat de l’Abaceria i que ja està a punt de culminar amb l’anunci de dos punts logístics de distribució que compensin aquell únic punt ja descartat. L’optimització d’aquestes dues zones DUM encara no aclarides en ubicació, segons el programa de Gràcia En Comú, preveu el repartiment d’última milla per a algunes mercaderies, com ja funciona en altres punts de la ciutat, però també contemplarà un espai per a guixetes de lliurament de paqueteria i fins i tot una ampliació possible del servei municipal de Bícing a models cargo per a usos puntuals dels veïns.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *