Salvem L’Alzina vol escola amb ús comunitari, lloguer social i una plaça-pati semitancada

L’assemblea Salvem L’Alzina va ser desallotjada de les casetes d’Encarnació el passat 14 de febrer però ha continuat treballant en el projecte de futur que, de moment, se sustenta en l’aprovació inicial de la modificació del PGM que va aprovar l’Ajuntament abans de Setmana Santa i en la inclusió de l’alzina en el catàleg de Patrimoni.

La concreció d’aquests treballs no només es va traduir en l’informe presentat a Patrimoni al març (vegeu núm. 747) per reforçar el valor arquitectònic, patrimonial i la singularitat de les casetes d’Encarnació o en la proposta municipal de fer una escola bressol, habitatge social i espai verd, sinó que ara es concreta en les al·legacions presentades pels veïns organitzats en el seguiment de la tramitació i en la inclusió de les casetes en el pla especial del patrimoni arquitectònic i artístic que s’està desplegant fins al desembre.

Entre les propostes més destacades, Salvem L’Alzina planteja que l’escola bressol incorpori un menjador comunitari per a gent gran i una sala per a usos veïnals, a més de limitar la remunta d’uns pisos que reivindica en règim de lloguer social o dissenyar un espai compartit semitancat que faci de pati de l’escola i de plaça veïnal.

La plataforma d’entitats Sal­vem L’Alzina ha presentat un detallat escrit sobre el futur de les casetes d’Encarnació, en el marc del període d’al·legacions a l’aprovació inicial de la modificació del PGM per aixecar una escola bressol i una promoció d’habitatge dotacional, que posa èmfasi en com ha de ser el procés participatiu que s’ha de seguir a partir d’ara i com s’ha d’actuar en la protecció del patrimoni arquitectònic i d’espais i en la protecció del patrimoni natural i l’habitatge social.

Salvem L’Alzina, per començar, demana tenir veu pròpia en el jurat del concurs arquitectònic i que la participació veïnal es vegi reflectida també en el disseny i els usos dels espais, i el projecte de continguts i gestió de tot l’equipament. En aquest sentit, posa com a exemple el camí recorregut en altres equipaments del districte com Bosc Turull i proposa una opció de redefinició de l’espai verd en forma de pati per a l’escola bressol i de plaça per als veïns, semitancada, tal com funciona a la plaça Carme Simó, a tocar de la Via Laietana (vegeu foto portada).

Els usos polivalents són un cavall de batalla de la plataforma, que no només defensa intervenir en la gestió de tot l’equipament o en el projecte educatiu de l’escola sinó que també contempla que l’escola tingui un menjador comunitari per a gent gran i una sala per a ús veïnal.

Sobre la part arquitectònica, el document demana que es precisi una alçada màxima per a la possible remunta en la promoció d’habitatge social, de lloguer, “garantint la insolació de l’alzina i el jardí” i conservant 350-400 metres quadrats per deixar créixer l’arbre bicentenària.

Sobre altres detalls, Salvem L’Alzina també demana aclarir com va ser adquirida la finca pels actuals propietaris el 1940 després que fos Ateneu Republicà, així com que es protegeixi el falciot negre que hi niua o que es faci constar el pou d’aigües freàtiques.

, , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *