Toni Espinosa: “Els cinemes Girona defensen el talent local i la diversitat”

Els cinemes Girona han buscat sempre el seu propi camí: programació independent, cinema d’autor i una cura especial per la diversitat, programant pel·lícules europees i cicles estables de cinema asiàtic i llatinoamericà totes les setmanes. El 2013 van decidir digitalitzar les sales, la primera “ocurrència” del seu nou gerent, Toni Espinosa, i oferir abonaments anuals al juliol per 59 euros (valen 190). L’objectiu: seguir captant nou públic. El 2020 faran deu anys i ja s’han posat a pensar en la celebració.

Com valores la situació actual del sector i en particular dels Girona?
Tenim una línia editorial molt definida, i crec que no ens afecta la situació global del sector, que ara és estable i s’han recuperat pantalles des de 2013. Hi ha una aposta pel cinema des del punt de vista empresarial, i també s’ha demostrat l’interès de les plataformes de tv.

No són una amenaça, doncs?
Estic segur del que tenim entre mans i els apocalipsis no me’ls crec gaire. És evident que hi ha hagut molts moments de canvis, però els has de viure amb diversió i emoció. Són reptes a superar.

Quin diries que és el tret diferencial del Girona?
La personalitat del Girona no és perquè hagi nascut d’un projecte absolutament definit, sinó que ha estat resultat de prova-error. És el fruit de la feina i la capacitat d’experimentar de l’equip i alhora la capacitat de la gent de proposar i col·laborar-hi. Rebem propostes diàries de gent que vol fer coses. I nosaltres estem oberts i som receptors i emissors d’aquesta inquietud cultural que té la ciutat.

Per exemple?
Fa cinc anys que fem el cinefòrum amb l’Associació de veïns del Passeig de Sant Joan perquè ells ens ho van proposar. Són uns cinèfils brutals, tant com ho pot ser el director de la Filmoteca. I quan es troben de tu a tu amb membres del sector l’experiència és molt enriquidora per a tots plegats.

Quins han estat els principals canvis que ha aplicat el cinema en els darrers anys?
Han estat canvis graduals, alguns imperceptibles però potents. Vam començar amb un espai una mica maltractat i en menys de deu anys hem aconseguit posicionar-nos, millorar la qualitat de la cartellera i la relació amb els distribuïdors; tothom es creu el projecte.

Quins són els principals eixos de la sala?
Defensa del talent local, no podem condemnar-lo a mort; defensa de la diversitat (programem cinema europeu, llatinoamericà o asiàtic), i manteniment de la qualitat.

A més de la tipologia de cartellera, també us defineixen festivals i altres activitats paral·leles.
En un curs superem la vintena de festivals. Acabem d’acollir el festival de futbol i de la gent gran. També programem molts documentals perquè aporta un públic diferent que, més que cinèfil, està molt interessat en la seva temàtica.

Quins són els principals objectius ara mateix a sobre de la taula?
Hem de continuar treballant per guanyar més públic, per recuperar el que havíem perdut. El públic infantil, per exemple, no tenen la capacitat d’escollir ni comparar perquè no tenen oferta de cinema infantil en català. La col·laboració entre distribuïdors i exhibidors és fonamental pel futur del cinema. El públic majoritari és gran i femení, així que hem de recuperar la gent jove.

L’abonament anual del juliol es fa amb aquest objectiu?
Ens ha fet guanyar públic més jove, perquè també és qui viu més en precari i tenir l’opció d’una tarifa plana que t’ofereix més de 100 pel·lícules és tot un descobriment

Està ubicat en aquesta zona és un avantatge?
Crec que estem al centre de la ciutat. A més estic molt feliç de tenir a prop els Texas o els Verdi, junts millorem l’oferta i l’intercanvi cultural. És molt bona notícia que acabin d’obrir una llibreria al costat, junts som motor i dinamització de la vida comercial i cultural del barri, sense això l’estaríem condemnant a l’aïllament.

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *