Macromassa: concert esperat en el dispositiu LEM més a prop de la paritat

Per primer cop a la història del LEM -la 24a edició ha començat aquest dijous al Texas amb l’actuació de Núria Andorrà i Chistiane Bopp- el llegendari grup de música experimental Macromassa hi actuarà. El motiu de la tardança, el pudor, en paraules d’un dels seus membres, Víctor Nubla, també impulsor de Gràcia Territori Sonor i del festival; la sessió serà a taquilla inversa el 5 d’octubre en un dels espais nous de l’edició d’enguany, la capella modernista del Col·legi Major Ramon Llull. “Quan vam començar no volíem autoprogramar-nos, hagués estat prevaricació, però ara ja estem lliures de tota sospita”, ha explicat l’escriptor i músic gracienc durant la presentació del dispositiu.

Així, fins al 26 d’octubre el certamen se celebrarà a 11 espais diferents de la ciutat, amb un programa de 29 activitats (un 30% més que l’any passat), repartides en 19 sessions que sumen una seixantena d’artistes d’arreu del país i del món. Gairebé un 45% de les participants al LEM 2019 són dones. I més xifres: en 23 anys hi han passat 2.938 artistes i s’han registrat gairebé 195.000 espectadors. El 25è aniversari ja comença a rondar en les ments dels seus organitzadors. Serà especial, adverteixen.

La tasca de destacar noms del cartell ha estat difícil pels organitzadors del LEM. Alguns plats forts, però, són: el badaloní Ferran Besalduch (saxos) i el noruec Ingar Zach (percussió), i a la segona part Carlos Zíngaro (violí) i Ulrich Mitzlaff (violoncel), l’11 d’octubre al CAT, el segon espai nou, que el festival ha recuperat. O la francesa Anne Gillis, artista de culte, a l’auditori del MACBA, el 24 d’octubre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *