Festival Mira: adéu Fabra i Coats, hola Gràcia

La novena edició del Mira, el festival d’arts digital nascut el 2011 i que ha tingut la seva principal base d’operacions a Fabra i Coats, enguany ve carregat de novetats. La primera, aquesta serà l’última edició al recinte de Sant Andreu, i el primer any que aterra a Gràcia, i ho fa amb un doble espectacle el proper dimecres 6 de novembre al Teatre Lliure amb la performance audiovisual de l’artista, coreògraf i compositor Colin Self, qui presentarà el seu darrer treball Siblings, acompanyat d’un trio de cordes i de vuit intèrprets; i el segon show, Sacred Horror in design, del compositor i artista iraní Sote, un espectacle audiovisual en col·laboració amb Tarik Barri, Arash Boloure i Behrouz Pashaei, que barreja instrumentació persa acústica amb electrònica contemporània i visuals generats en directe.

El festival, que també allarga la seva programació durant gairebé una setmana, s’expandeix a altres espais culturals de referència de la ciutat amb la voluntat de crear noves sinergies i programar shows exclusius en diferents formats escènics. Així, a més de la sala de teatre gracienca, enguany programa a l’Auditori i l’IDEAL, el primer centre d’arts digitals d’Espanya.

L’Auditori acollirà el dimarts 5 de novembre el concert Surface Image de Tristan Perich, un dispositiu de 40 canals i altaveus d’1-bit construïts per l’artista sonor, que actuen a manera d’orquestra electrònica, al costat d’una descomunal partitura de patrons per a piano que desdibuixen els límits entre l’aproximació acústica i electrònica. “Surface Image” estarà interpretada per la pianista canadenca Vicky Chow, membre de l’influent col·lectiu novaiorquès Bang on a Can All-Stars. I al Lliure, Colin Self presentarà Siblings, un àlbum que marca la culminació d’Elation, una òpera trans-feminista en sis parts sobre la transfiguració i la incertesa global inspirada en el treball de la pionera feminista Donna Haraway. I el segon espectacle audiovisual que es podrà veure al Lliure, Sacred Horror in Design, “preserva la bellesa de la tradició al mateix temps que transforma els patrons existents en formes úniques, fusionant de forma idealitzada el patrimoni musical i visual d’Iran amb les tècniques d’àudio i vídeo més avançades”, tal i com expliquen els responsables del Mira.

La jornada del festival dedicada a la divulgació i al debat, que es celebrarà a l’Espai Zero de Fabra i Coats, girarà al voltant del concepte de la imatge gràfica d’aquest any del festival: “Destruction i Genesis”. I un altre dels reclams d’aquesta edició és la presentació del nou espectacle audiovisual del músic i PD britànic Floating Points, que estrenarà el seu nou àlbum Crush (Ninja Tunes), acompanyat dels visuals d’estudi de producció visual barcelonès Hamill Industries.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *