Casa Vicens fa dos anys comptant visitants de més de 100 nacionalitats

Dissabte fa dos anys de la inauguració de Casa Vicens, la primera casa de Gaudí, declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO el 2005, que un cop comprada el 2014 i restaurada per Morabanc, va tancar una etapa com a residència familiar per esdevenir casa museu i nova atracció turística de Gràcia. L’objectiu inicial dels impulsors s’adreçava a un públic local, amb una perspectiva de captació de visitant que es concentrés en Barcelona i l’Àrea Metropolitana. Però els mesos han passat i aquell públic local ha evolucionat cap a una dimensió més internacional en un degoteig que les dades asseguren que ja supera el centenar de nacionalitats.

“Hi ha un creixement sobretot asiàtic, sobretot de la Xina i del Japó, encara que també hem tingut visitants de Burkina Faso o del Líban”, apunten fonts de Casa Vicens, en un balanç que es tancarà amb dades exactes a 31 de desembre i que també reserva els primers llocs del rànquing per als països europeus com França o Itàlia, i lògicament Espanya. Per agrair aquesta bona acollida i mostrar la seva obertura al públic internacional Casa Vicens ha realitzat un vídeo on explicita la multiculturalitat dels visitants i reflecteix com tots els accents o maneres de pronunciar el seu nom són benvinguts. A les xarxes socials, per exemple, el compte oficial de Casa Vicens ha convidat el públic a enviar vídeos pronunciant en l’accent respectiu les dues paraules que donen nom a l’espai.

A més a més, per commemorar aquest segon aniversari, Casa Vicens ha engegat aquesta setmana dues accions més: d’una banda, una promoció vigent durant quatre dies (14, 15, 16 i 17 de novembre) en els quals es podran comprar entrades per a qualsevol dia futur al 50% de preu i que s’obre a qualsevol dels seus tiquets (visita lliure, guiada, premium o Tardor Vicens), i de l’altra, l’estrena de la rajola característica de Casa Vicens, amb la fulla de clavellines, comestible i de xocolata, obra de l’escola d’hostaleria Hoffmann, que també s’encarrega del servei de cafeteria i càtering de la casa museu.

En el seu primer any, Casa Vicens va registrar al voltant de 140.000 visitants, un punt per sota dels 203.250 visitants que preveia el pla d’impacte turístic, i un públic majoritàriament barceloní i gracienc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *