Millores en les pilones o càmeres com les de la Rambla, solucions de mobilitat

pilonaSi una cosa està clara en aquests moments és que l’actual sistema de pilones que regula el trànsit a les superilles creades al voltant del plaça de la Vila i del carrer Verdi no està donant el millor rendiment. Les continues avaries i les molèsties denunciades per alguns veïns han portat el Districte a buscar alternatives. Si bé en la primera ronda de propostes l’eradicació de bona part de les pilones era una de les propostes que prenia força, ara l’estudi se centra en les càmeres o la millora del sistema actual. La darrera sessió del debat participatiu sobre Mobilitat, conduïda pel conseller Roger Amigó (ICV), ja va limitar a dues les possibilitats de millora. La proposta que sembla comptar amb més acceptació dins de l’equip de govern és la de les anomenades pilones virtuals, és a dir la col·locació de càmeres que detectin les matrícules dels vehicles que entren en els trams restringits. Un sistema que ja s’està utilitzant a la Rambla per evitar que es faci servir com a via de pas i que, com destaca Amigó, “té el punt a favor que també permet fer un control de les motos que, amb el sistema de pilones, podien esquivar l’obstacle i fer cas omís a la limitació”. L’altra opció continua sent millorar el sistema de pilones amb un sistema que encara no s’ha determinat, però que podria passar per adoptar el mètode implantat recentment a d’altres punts de la ciutat com el carrer Blai del Poble-sec, on una càmera sobre la pilona connecta amb Via Pública cada cop que algú vol passar pel tram restringit. Cap de les dues propostes no convenç la plataforma veïnal que des de l’inici d’aquest procés ha manifestat la seva oposició a les pilones, que considera que les càmeres són un “atemptat contra la intimitat” i que el nou sistema mixt no soluciona els problemes de l’anterior