La futura Línia 8 de Ferrocarrils de la Generalitat tindrà dues parades a Gràcia

p06f1Descartada la idea inicial de prolongar la línia del Llobregat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fins al Besòs travessant Barcelona per Diagonal- Balmes- Via Augusta, el Pla Director d’Infraestructures (PDI) de la regió metropolitana de (2009-2018) proposa realitzar l’enllaç per la Travessera de Gràcia. Un projecte que implica l’obertura de dues noves estacions a la Vila, una propera a la zona de Gal.la Placídia i l’altra, a prop de Joanic, i que suposa l’obertura de la primera línia urbana de FGC. El traçat de la futura Línia 8, que s’inclou en el Pla Director d’Infraestructures que el govern té previst aprovar de forma imminent, preveu enllaçar la plaça Espanya i el Besòs en un nou tram de línia de prop d’11 quilòmetres i deu estacions, dues de les quals a la Vila. De fet, la connexió es farà per sota de la Travessera de Gràcia, ja que en el darrer PDI ja es va valorar que és una zona més fàcil d’intervenir que la Diagonal (vegeu L’Independent 89) i que comporta menys problemàtiques urbanístiques. Així, el nou tram sortirà de plaça Espanya i tindrà estacions a la zona del carrer Entença, a Francesc Macià, la Travessera de Gràcia i la zona de Sagrera, abans d’arribar al Poblenou, on es podrà enllaçar, segons el projecte inicial, amb l’altra línia de nova creació que, segons el PDI, connectarà el Poblenou amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), després de travessar Collserola pel túnel d’Horta. La Línia 8 , per la seva banda, després de la parada a Poblenou continuarà el recorregut fins a Sant Adrià. A més, la futura L8 enllaçarà amb la línia del Vallès, possiblement a l’estació de Gràcia. De moment, però, en l’avançament del nou PDI metropolità que ha fet aquesta setmana el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, encara no es concreten les estacions ni els terminis d’execució de les obres.