Pare Claret, Eixample i Via Augusta, vies alternatives si es reforma la Diagonal

_DSC1660El debat sobre la reforma de la Diagonal ha entrat de ple en l’afectació que el canvi tindria en l’Eixample. Però, i Gràcia què? A la confiança de l’Ajuntament en la L9 i en la ronda del Mig i Lesseps, el regidor, Guillem Espriu, afegeix idees: si es ve del Besòs, Pare Claret i la Via Augusta amb opció única de pujada seran opcions a avaluar, si es ve de Llobregat, el vehicle haurà d’endinsar-se a l’Eixample abans de Francesc Macià i agafar passeig de Gràcia o Roger de Llúria. Una desena de personalitats també hi diuen la seva.

Guillem Espriu, regidor
X El regidor del districte no es mulla per A o B però con­templa la reforma com una oportunitat per reduir el trànsit “de transició” de Gràcia. Tot i així, Es­priu apunta que, per als que vinguin del Besòs, Pare Claret és l’opció d’entrada i que “pot plantejar-se Via Augusta només de pujada, ja que Balmes només és de baixada”. Aquesta idea, segons admet Espriu, seria més fàcil si guanya l’opció B que la A. Per als que vinguin del Llobregat, Espriu aposta per baixar a l’Eixample i pujar per passeig de Gràcia o Roger de Llúria.

Carlos Pablos, pres. G-6
A Segons el president del G-6, la reforma és necessària perquè “ara la Diagonal està massa desaprofitada”. El que no té tan clar és que els canvis hagin de ser de tall tan radical. Ara bé si toca renovar-se: millor un bulevard per acostar l’activitat als laterals.

Pep Fornés, director del Museu Etnològic
C “La reforma només beneficiarà la gent que té despatx, negoci o botiga a la Diagonal i no és el meu cas ni el de la majoria”. Taxatiu, Fornés defensa que, en el context actual, hi ha “altres prioritats més importants on invertir” i que no és necessària cap reforma a la Diagonal -només netejar-la i mantenir-la- i apunta, a més que, tenint en compte que és la principal via d’entrada i sortida a la ciutat “potser no caldria reduir-hi la circulació”. Quant als efectes a Gràcia aventura que incrementarà el trànsit a vies importants com la Travessera de Dalt, però no a l’interior de la Vila.
Toni Ramon, AV Vila de Gràcia i Amics de la Violeta
A A favor de mesures que impliqui la reducció de trànsit, Toni Ramon defensa la conveniència d’una reforma i, tenint en compte les dimensions de l’avinguda, es decanta per l’opció bulevard: “És més semblant al passeig de Gràcia que a la Rambla Catalunya, cal fomentar la vida pels laterals”. Quant a la repercussions a Gràcia, no s’abona a tesis apocalíptiques: “Si es redueix el trànsit a Barcelona, també baixarà a Gràcia”.

Agustí Lapiedra, Fed. Comerciants, Artesans i Industrials de Gràcia
C “És una inversió massa gran pel context en el que ens trobem”. Lapiedra s’oposa de manera frontal a les dues propostes, defensa la necessitat d’invertir en aspectes com l’ajuda a la dependència o la precarietat laboral, i demana un estudi viari més detallat.
Francesc Sanahuja, president Club Excursionista
C Per a Sanahuja, les connotacions socials del projecte són “molt bones”, però no tant si s’analitza a nivell pràctic: “Per on faran circular tots els cotxes que entren per la Diagonal?”. No veu clares cap de les dues opcions i afegeix que deixaran Gràcia “encara més mal comunicada” perquè afectarà una de les principals portes d’entrada: Passeig de Gràcia-Diagonal.

Conxa Garcia, vocalia de Dona de l’AV Vila de Gràcia
A Tot i que considera “fora de lloc” que es comenci a plantejar una reforma per la qual encara falten sis anys, Garcia es decanta per l’opció bulevard, perquè “permet un passeig més agradable sense cotxes a banda i banda”.

David Fernández, membre de l’ateneu La Torna
C “Un insult a les necessitats socials”. Així defineix David Fernández les dues propostes de reforma radical de la Diagonal. Sota el seu punt de vista, “hi ha prioritats molt més urgents a resoldre”.

Víctor Nubla, músic
X Deixant de banda la tria entre bulevard o rambla, que creu que faran millor les persones “que han de patir el soroll, travessar-la i/o recórrer-la cada dia”, el debat s’hauria de centrar, segons Nubla, en la manera com es redistribuirà la densitat de trànsit. Com a gracienc i usuari del transport públic, però, lloa la possibilitatd’agafar el tramvia.

, , , , , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *