Gràcia on vas? es fixa nous objectius en l’habitatge i en la reforma de l’Abaceria

IMG_8033L’assemblea de la plataforma veïnal Gràcia On Vas? decidirà en la pròxima convocatòria prevista per d’aquí a deu dies els nous objectius del curs polític, després de l’encarrilament del debat sobre el turisme i els hotels amb l’Ajuntament a través del pla d’usos local i de la normativa de ciutat. Dilluns passat, però, l’entitat ja va donar prioritat a l’habitatge i a la reforma del mercat de l’Abaceria -per davant d’altres fronts de reivindicació com la pacificació de les places- com a espais de debat en què es pot modificar el model impulsat fins ara.

“Estem satisfets no només perquè no s’hi farà un hotel sinó prquè es tira enrere la modificació del PGM, però estem preocupats igualment perquè es parla que volen fer pisos de luxe, que és un tipus d’habitatge que es transformador i elititza el barri”. Un dels portaveus de la plataforma Gràcia On Vas? s’expressava així a BTV aquesta setmana i dilluns mateix l’assemblea ho feia en el mateix sentit, però en la reunió hi havia una sensació de victòria amb suficient crèdit per plantejar-se nous objectius, i al final de la sessió fins i tot es va votar. Una dotzena de vots van recolzar noves campanyes sobre habitatge i sobre el mercat de l’Abaceria; no van arribar a la mitja dotzena els partidaris de recuperar el debat sobre el conflicte de l’espai públic que protagonitzen les places de Gràcia.

El debat sobre l’habitatge, potser encara més difícil que el dels hotels, lliga històricament amb la nul·la inversió municipal en pisos socials en les últimes dècades (només per a gent gran a l’antiga Cibeles) i l’últim episodi de pugna s’ha viscut aquest dijous al ple amb la campanya #CapPisTurístic en debat amb els propietaris de pisos que han assistit a la sessió.

A l’Abaceria la complexitat de l’acord, constatada la setmana passada pel comissionat de Comerç, Miquel Ortega, que vol desencallar la reforma a l’octubre, passa, segons la plataforma, per donar espais a les cooperatives de consum abans que els supermercats de grans cadenes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *