L’Ajuntament projecta tres noves superilles a l’entorn de passeig de Sant Joan i Grassot

IMG_8895Les superilles amb prioritat per al vianant, amb les quals Gràcia va ser pionera a tota la ciutat el 2006, s’estendran en aquest nou mandat a l’entorn del passeig de Sant Joan i del Camp d’en Grassot, fins al carrer Sardenya, segons el projecte que els serveis tècnics han començat a treballar en un procés que es consultarà als veïns i que s’inclourà posteriorment en el Pla d’Actuació del Districte. Els límits de les tres noves superilles són Bailèn, Travessera de Gràcia, Còrsega i Sardenya.

Els serveis tècnics, seguint segons subratllen la filosofia que es desprèn del programa municipal de l’equip de govern, han dibuixat en les últimes setmanes dos rectangles i un quadrat. Els dos rectangles corresponen a les tres illes en vertical que hi ha a esquerra i a dreta del passeig de Sant Joan, entre Travessera de Gràcia i Còrsega, l’una amb Bailèn com a límit i l’altra amb Roger de Flor. El quadrat es fixa sobre les nou illes de cases que hi ha entre Roger de Flor i Sardenya, també amb Travessera de Gràcia com a límits superior i inferior. Aquest espai és el més ambiciós però ja inclou àmbits pacificats com els jardins de la Sedeta, els jardins Antoni Puigvert i el carrer d’en Grassot.
L’objectiu final, segons apunten fonts municipals, és “fer més gran la trama” de pacificació, ja existent a l’entorn de plaça de la Vila (superilla A1) i a l’entorn de Verdi i Virreina (superilla C2), encara que aquest cop els serveis tècnics no contemplen les polèmiques pilones que encara existeixen al nucli històric per limitar el pas de vehicles a Perla, Encarnació i Torrent d’en Vidalet. El projecte, de fet, també havia estat avaluat en el passat mandat, en el govern de Xavier Trias, on es va plantejar l’execució de quatre superilles en tres anys a altres zones de la ciutat.
L’Ajuntament subratlla que el nou projecte és un document inicial que ha de ser validat en qualsevol cas per la regidoria de Mobilitat i per l’àrea d’Ecologia i Urbanisme, i que a partir d’aquí engegarà un debat amb els veïns i comerciants de l’entorn. A banda de la inexistència de pilones, l’Ajuntament també té clar que no es taponarà el trànsit provinent de Pare Claret o Indústria, però sí que el projecte contempla la idea de canvis de direcció que acabin generant “un bucle” perquè el conductor acabi utilitzant una alternativa en lloc de penetrar dins de la trama per travessar-la.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *