Festa Major aprova un codi ètic que limita mandats i evita distorsions econòmiques

p07f1
Foto: JM Contel

La Fundació Festa Major ha aprofitat els mesos posteriors a la festa grossa d’agost, quan desplega al màxim la seva capacitat organitzativa, per reendreçar-se internament amb el promès codi ètic que regirà a partir d’ara el treball diari de l’entitat. El document no només se centra a explicar les noves directrius de despesa econòmica sinó que també crea òrgans de control i limita mandats a la direcció.

“És igualment important no només defensar els valors que representem sinó també ser-ne un exemple”. Així apunta la introducció del codi ètic que la Fundació Festa Major va aprovar en la reunió del Patronat del passat 17 de desembre, amb la base d’un decàleg en el qual destaquen l’absència “total” d’ànim de lucre i l’objectiu de transparència econòmica.
El document, fruit de l’esperit del nou equip directiu de Carla Carbonell, que va entrar a comandar l’entitat l’abril de 2014, però també indirectament vinculat a evitar les distorsions econòmiques que es van detectar en les auditories dels exercicis 2011-2014 per part de l’anterior presidència (vegeu L’Independent número 580), desplega en 17 pàgines un recull de bones i males pràctiques on es subratlla, per exemple, que es buscaran tres pressupostos per a despeses superiors a 9.000 euros i que el personal retribuït de l’entitat no formarà part de la direcció o tingui parentiu fins al segon grau amb membres de la direcció. Cap membre del comitè de direcció podrà ostentar el mateix càrrec més de vuit anys.
Però la part més estricta són els criteris d’acceptació de despeses i la presentació d’aquestes despeses fora del funcionament ordinari. Tota despesa superior a 50 euros necessitarà factura i, si és inferior, tiquet de caixa. Qualsevol despesa extraordinària que no consti al pressupost anual haurà de passar dos filtres de control: el comitè de direcció i el nou comitè de seguiment del protocol econòmic.

La despesa mínima -dinars de menú, desplaçaments o compres puntuals- també està regulada estrictament i fa entrar l’entitat en una dinàmica molt diferent d’anteriors costums en tot el sector associatiu: els dinars de menú al voltant de Gràcia no podran superar els 15 euros en cas que el col·laborador s’hagi de quedar a treballar, les trobades i esdeveniments de protocol amb autoritats tindran una despesa màxima de 25 euros per persona i el quilometratge es pagarà a 30 cèntims.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *