Gràcia queda dins de la zona de congestió i no podrà tenir més allotjaments turístics

p07f1L’anomenat Pla Especial Urbanístic d’Allotjaments Turístics (PEUAT), que la comissió de govern de l’Ajuntament ha aprovat aquest dijous de manera inicial, ha circumscrit el nucli històric de Gràcia en la zona més congestionada d’oferta de la ciutat i, en conseqüència, no podrà acollir cap nou emplaçament turístic ni ampliar els existents.

Després de l’etapa de disgnòstic en què l’eix Jardinets-Còrsega va concretar-se com un dels més col·lapsats turíisticament de la ciutat, amb tants veïns com gairebé allotjaments turístics, l’Ajuntament ha decidit incloure el nucli històric de Gràcia en la zona 1, la més congestionada. Gràcia, doncs, la part de la Vila, tindrà les mateixes regles del joc que el centre de la ciutat i es regularà com a zona de “decreixement natural”. No s’hi podrà obrir cap nou emplaçament turístic ni ampliar els que hi ha. En qualsevol cas, com que la mesura no és retroactiva, els hotels previstos com el de la plaça del Sol o la residència d’estudiants de Sèneca tiraran endavant.
De fet, la residència de Sèneca, impulsada per Valisa SL, filial del Grup Majestic, a la vista del nou pla especial s’ajustaria a la nova normativa perquè, tal com diu el dossier municipal, les residències amb ús exclusiu com a residència d’estudiants no queden afectades pel pla, i alhora compleix la condició de tenir un conveni de col·laboració a una institució docent. Més difícil ho tindrien projectes d’altres residències que es volguessin oferir com a alberg, com seria el cas de la residència Erasmus de Torrent de l’Olla. Però en el cas de la zona congestionada de Vila de Gràcia tampoc es podrien fer.
Pel que fa als habitatges d’ús turístic (HUT), el pla especial també detalla un creixement zero i només es permetrà un moviment d’habitatges (a blocs sencers i en carrers de més de vuit metres d’amplada) des de zones congestionades cap a zones no congestionades; és a dir, des de Gràcia cap a Vallcarca, per exemple. A les zones menys congestionades del districte, l’Ajuntament ha comptat un creixement permès de 575 places d’HUT entre Gràcia i Horta.
La nova regulació, per cert, s’ha accelerat en la seva aprovació inicial perquè justament aquest 17 de març caducava la suspensió de llicències vigent durant un any i el 26 de setembre també caducava la suspensió que regeix a la part central de Gràcia, Grassot i entorn de Park Güell.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *