100 dies de Casa Vicens: 30.332 visitants, 27% catalans, i dos de cada tres barcelonins són veïns

La Casa Vicens, el primer projecte de Gaudí reobert al públic des del 16 de novembre com a casa museu, compleix aquest divendres els primers 100 dies de funcionament i ja disposa d’un primer perfil real del visitant per contrastar-lo al pla d’impacte turístic que va dissenyar en el pla teòric abans de l’obertura. En aquests cent dies de gràcia inicials, el resultat, segons apunta a l’Independent el seu director, Joan Abellà, és satisfactori, sense aglomeracions ni molèsties, però amb la cautela interna que mereix el fet que no hagi arribat encara la temporada alta.

Les xifres oficials concreten un total de 30.332 visitants, als quals s’hi han de sumar uns dos mil convidats que han entrat a Casa Vicens tant en les preinauguracions veïnals com en la inauguració i en contactes sectorials. La mitjana de visitants, 323 persones diàries, se situa per sota del màxim de 550 diaris en les deu hores de funcionament de l’espai. Un 44% de la venda s’ha fet online. Com a detall important, la procedència del visitant s’ha localitzat més del previst: un 26,8% del visitant és català, i entre els barcelonins, dos de cada tres són veïns.

La Casa Vicens ha creuat aquest divendres la línia simbòlica dels 100 dies de gràcia com a casa museu oberta al públic i, si bé la temporada baixa demana una certa cautela, ja dóna pistes del ritme i del perfil de visitants que s’hi mostren interessats: un total de 30.332 visitants han pagat entrada fins dilluns passat, fet que significa una mitjana de 323 persones diàries. Amb el màxim estipulat en 550 visitants en les deu hores d’obertura, deixant entrar 20 persones cada 20 minuts, els dissabtes i els diumenges són ara els dies de més afluència (580 tiquets venuts dissabte passat, 500 diumenge, però 346 aquest dimarts). La venda online, en tot cas, encara té recorregut: un 44% dels visitants han optat per aquesta via. “Volem vendre el 100% online en tres anys”, apunta Joan Abellà, director de Casa Vicens.

L’arrencada, que va generar una certa inquietud veïnal per l’impacte al barri, s’ha produït sense aglomeracions, amb alguna excepció en els migdies de cap de setmana, però les dades oficials del perfil de visitant matisen la temuda allau turística. El grup més nombrós de visitants és el turista europeu (40%), amb italians, francesos i holandesos com a nacionalitats destacades. Però just després, amb un 26,8% el segon grup ja és el català, sobretot barceloní. “Prevèiem entre un 10% i un 20% en l’arrencada”, admet amb sorpresa Abellà. Pel que fa a la resta de grups, un 11,5% és espanyol, un 10,2% és asiàtic, amb Japó, Xina i Corea del sud destacats i un 6% ve dels Estats Units.

Hi ha, però, una altra dada que concreta més l’assistència local a Casa Vicens: almenys dos de cada tres visitants barcelonins són veïns, xifra que surt del 58,3% de graciencs i del 15,3% de veïns del limítrof Sarrià-Sant Gervasi. Segons la direcció de Casa Vicens, l’obertura de l’espai ha aixecat expectació local entre un veïnat que diu “ho he vist sempre, no hi havia entrat mai i hi vull entrar”.

A banda d’aquestes xifres, en paral·lel, Casa Vicens també ha arrencat més tímidament les anomenades experience sunrise i sunset per a visites que volen pagar una mica més (quatre euros més per cap) i tenir la casa en solitari per fer el recorregut abans o després de l’horari oficial. “Contrapronòstcic ens hem trobat que això ho compra molt el públic local”, diu Abellà. A partir del 15 de març hi haurà noves experience amb còctel i l’espai se seguirà aprofitant per acollir sopars especials amb motiu de la fira IBTM o el Mobile o actes com el que aquesta setmana ha organitzat la Fundació Irla.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *