L’Ajuntament promet l’àrea verda per paliar el problema d’aparcament a Penitents

L’anomenada Y gracienca, el carril bici de muntanya que connecta amb la Ronda de Dalt de pujada per avinguda Vallcarca i de baixada per Esteve Terrades, ja funciona a cert rendiment; el segon tram es va activar a finals de novembre i el primer a finals de març. Però l’oposició veïnal, més enllà d’un inicial palmerisme partidista, s’ha fet forta i l’Ajuntament s’ha vist obligat a aturar el cop anunciant aquest dimarts en un tumultuós consell de barri l’aterratge de l’àrea verda per compensar els problemes d’aparcament a l’alça. La mesura, anunciada ara però que no s’executarà fins al setembre, no ha acontentat els veïns en un barri de Penitents i Mas Falcó que pateix un problema endèmic d’aparcament per la manca de places d’estacionament i per ser un dels pocs reductes de la ciutat encara amb àrea lliure, cosa que provoca un efecte crida. L’àrea de Mobilitat, que en cap cas preveu modificar la implantació del carril bici, assegura que el nombre de places de la nova àrea verda “sempre serà superior a les que s’han suprimit”. Les dificultats d’aparcament coincideixen, a més, amb les obres dels carrers Montornès i Capellades.

L’Ajuntament de Barcelona, des de l’àrea de Mobilitat, treballa en un estudi per implantar l’àrea verda al tram nord de l’avinguda Vallcarca i carrers adjacents amb l’objectiu de compensar les places afectades per la implantació del carril bici de pujada que connecta amb la Ronda de Dalt. Així ho ha anunciat aquest dimarts el director de serveis de Mobilitat, Adrià Gomila, en un consell de barri amb més de vint intervencions i de tres hores de durada a la biblioteca de Penitents. La sessió s’ha acabat una hora més tard del tancament oficial de l’equipament al públic.

L’àrea verda, que s’executarà a la tardor, és la solució prevista per respondre a la protesta veïnal que ha anat in crescendo en els últims cinc mesos des de l’activació del ramal de baixada del carril bici per Esteve Terrades i sobretot del ramal de pujada d’avinguda Vallcarca, que ha significat no només la pèrdua de places d’aparcament lliure sinó també la complicació circulatòria per la reducció de carrils en un barri amb població envellida amb problemes de mobilitat i alhora mitja dotzena de centres escolars. “On aparquem, mentrestant?”, ha dit una veïna, en una de la vintena d’intervencions -majoritàriament crítiques, que s’han succeït després de l’exposició de la proposta. Un altre veí ha recordat que els preus dels pàrquings, com el del Parc Sanitari Pere Virgili, s’eleven a 150 euros mensuals. Com el de la plaça del Sol.

L’Ajuntament, que no farà cas a les veus que demanen la supressió del nou carril bici per retornar a la situació anterior, s’ha compromès a distribuir l’àrea verda de manera generosa amb un nombre de places que “sempre serà superior a les que s’han suprimit” i farà créixer el nombre de veïns que tenen accés al sistema. En qualsevol cas, la mesura no es pot avançar perquè Mobilitat se centrarà aquesta primavera i estiu a renovar tots els parquímetres de la ciutat abans d’ampliar l’àrea a noves zones com aquesta de Penitents.

Reforma a Mas Falcó. Menys probable, segons fonts municipals, és que l’àrea verda penetri a Mas Falcó, en l’eixam de carrerons semiresidencials com Montornès i Capellades (o en segona fase Palou o Veciana), ja que el model urbanístic que s’ha seguit allà és mantenir un mínim d’aparcaments en un disseny de semiplataforma que ara s’està implantant. Els carrers més indicats per a l’àrea verda serien avinguda Vallcarca, Baró de la Barre, Betània i altres adjacents a l’avinguda. •

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *