L’entrada del Park Güell pel carrer Olot es pacificarà prohibint l’accés als taxis

L’Ajuntament de Barcelona ha cedit per primera vegada als plantejaments dels veïns de l’entorn del Park Güell contra la força del sector del taxi i de l’Institut Metropolità i ha plantejat en la primera reunió del grup de mobilitat dues opcions de pacificació en l’accés principal del carrer Olot. Aquesta proposta de pacificació prohibirà, en qualsevol dels dos casos, l’arribada dels taxistes a aquesta porta del recinte, el desencotxament dels visitantsgairebé al peu de l’escalinata de la sargantana gaudiniana i l’estacionament en cua de baixada al carrer Larrard.

El director de Mobilitat, Adrià Gomila, en la reunió amb els veïns celebrada dijous de la setmana passada, va tornar a escoltar les queixes de les entitats veïnals i dels representants escolars principalment sobre una realitat que no ha deixat d’existir, malgrat els diferents canvis que s’han fet des del passat mandat. L’Ajuntament admet que al carrer Olot hi arriben cada hora uns 200 taxis, però els veïns eleven aquesta xifra fins a 400.
És en aquest context que l’Ajuntament torna a plantejar una reforma de la mobilitat en aquest entorn que passa per restringir el pas del vehicle privat al carrer Olot però també a Larrard com a carrer d’entrada i Marianao com a carrer de sortida. Els veïns i escolars, així com els serveis d’emergència, accediran a aquests carrers amb una targeta que regularà les pilones retràctils, un sistema que ja existeix al nucli històric per evitar la circulació transversal. L’únic que diferencia l’opcoió 1 de l’opció 2 és l’àmbit definitiu d’actuació: en un cas els taxis s’allunyarien fins al carrer Mercedes i en l’altre encara més avall, fins a la Rambla Mercedes.

Els veïns, segons apunta Joan Miquel Malagelada, de l’AV Park Güell-La Salut-Sanllehy, han rebut amb acceptació el moviment de l’Ajuntament, en part inesperat quan encara ressonen les crítiques (amb vídeos explícits del merder amb els taxis) dels últims mesos. No obstant això, el veïnat sosté que la pacificació ha de ser “més ambiciosa” i que presentaran alternatives en la línia de convertir l’espai en una plataforma única. La petició d’enretirar els taxis fins a Travessera de Dalt no es descarta.

En el passat mandat, quan la regidora de Gràcia era Maite Fandos (CiU), es van fer canvis dues vegades: el juliol de 2013 es va traslladar la parada d’Olot amb tres places fins al carrer Marianao amb 14 places en sentit de pujada. Deu mesos després es va anunciar un canvi posant la parada a Larrard en sentit ascendent i reduint l’espai de 14 places a set, com ara.

 

Tres grups de treball per afinar el pla estratègic del recinte. Després d’una primera reunió constitutiva dominada per la reforma de la plataforma Gaudir + i el canvi a la gestió d’entrades només online, Ajuntament i veïns estan activant els grups de mobilitat, ús social i patrimoni. Aquesta setmana s’ha suspès la reunió d’ús social.

, ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *