L’Ajuntament ordena tancar 267 pisos turístics il·legals i 157 acaten l’ordre de manera voluntària

La campanya iniciada ara fa un parell d’estius amb una carta de l’alcaldessa que instava els veïns a denunciar l’existència de pisos turístics il·legals per activar un servei de visualitzadors ja comença a tenir un cert resultat a Gràcia, amb 939 expedients oberts en tot aquest temps i ja concretament 267 pisos turístics amb ordre de cessament i 157 dels quals que han acatat aquesta ordre de manera voluntària. També s’han interposat 364 sancions. A tota la ciutat les xifres globals són 4.148 pisos turístics il·legals amb ordre de tancament en dos anys i 2.355 que ja no operen.

El balanç bianual, presentat la setmana passada a nivell de ciutat -i amb alguna dada errònia encara difosa pels canals oficials locals que encara confonen els 939 expedients oberts amb pisos tancats-, significa la confirmació en dades d’un procediment que va aixecar certs dubtes inicials per la poca plantilla de visualitzadors -que es van doblar- i per la dificultat de localitzar els propietaris de pisos turístics il·legals en els horaris que treballen els visualitzadors.

En tot cas, el procediment, segons expliquen fonts municipals a aquest setmanari, és el següent: quan es detecta un pis turístic il·legal que opera sense llicència, , d’una banda se li obre un expedient sancionador per infringir la legalitat, i de l’altra se li dicta una ordre de cessament de l’activitat il·legal, és a dir, se li ordena que deixi d’operar. Al cap d’un mes, es comprova que efectivament l’ordre ha sigut acatada i ja no opera. Quan comprovem que ja no hi ha activitat, es considera que l’ordre ha sigut acatada. Si no, llavors el procediment continua per la via del precinte.

La campanya de conscienciació continua també al carrer amb l’aterratge en espais de la ciutat com el Pla d’en Salmerón el passat 6 de juliol d’un llit amb missatge. La campanya gràfica es desplegarà a mitjans tradicionals, digitals i xarxes socials com instagram o facebook, flyers, opis i cartells de porteria. Es farà en català, castellà, anglès, francès, alemany i italià. A nivell internacional la campanya s’implanta en els portals de cerca d’allotjament dels turistes més habituals, procedents de França, Alemanya, Itàlia i Regne Unit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *