Mobilitat vol ubicar dos centres d’última milla a tocar del nucli històric

Societat

L’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament treballa amb una opció doble per reubicar el Centre de Distribució de Mercaderies (CDU) que ha quedat descartat de la reforma de l’Abaceria, un cop l’Ajuntament va anunciar la setmana passada el replantejament de la nova estructura del mercat amb una planta menys i sobretot l’adéu a ubicar un espai de repartiment d’última milla al seu interior, tal com s’havia defensat des de l’àrea amb una proposta ferma des de l’any 2016. Aquella idea tenia dos escenaris, que ubicaven la CDU al tercer soterrani de l’Abaceria, amb una ocupació del 53% i del 77%. En un cas s’abastia només la Vila i en un altra la Vila i el Camp d’en Grassot. Fonts de Mobilitat han plantejat la proposta reorientada municipal a “dos espais a l’entorn del nucli històric, sempre en xarxa bàsica”, descartant la idea de repartiment des de dins de la Vila. Per tant, l’Ajuntament busca locals en els carrers principals que limiten amb la Gràcia històrica, amb un primer dels dos espais molt avançat en la tria. Per desplegar aquests centres d’última milla a Gràcia, Mobilitat treballa amb la base de la proposta reeixida a l’Estació de França i al mercat del Ninot, que va arrencar com a prova pilot el 2014 al passeig Lluís Companys, i s’ha consolidat enllaçant la descàrrega de camions i el trasllat final en bicicletes.