Els cinemes Texas trontollen a causa de problemes econòmics

Les pintades aparegudes aquest dimarts a les parets de l’edifici dels cinemes Texas amb el missatge inequívoc de “Ventura paga” han posat en evidència els problemes econòmics que pateix en aquests moments l’empresa que lidera el cineasta català i que s’han visualitzat, precisament, en el projecte que millor funciona: les sales de Gràcia. Des de Films de la Rambla vinculen les pintades al conflicte que l’empresa manté amb els responsables de les obres dels cinemes Las Vegas de Figueres, un nou front del grup inaugurat la primavera de 2018 que se sumava al Albatexas de València, obert al març del 2017 i que recuperava els mítics Albatros, tancat des de feia nou anys però que havia ofert pel·lícules en versió original durant un quart de segle. L’aventura valenciana de Ventura Pons -que seguia la fórmula del seu germà gran- no va tenir èxit i la direcció va aprofitar els danys provocats per les fortes pluges per arreglar els desperfectes i canviar l’estratègia per una més comercial. Els resultats del projecte a l’Empordà tampoc han estat els esperats i els efectes poden posar en perill el futur de les sales de Bailèn, tot i que els seus responsables, que han reconegut que els impagaments a Figueres es faran “però necessiten temps per resoldre el conflicte legal”, asseguren que “hi ha Texas per anys”. De tota manera, fonts properes al multisales gracienc temen que els problemes econòmics acabin afectant l’espai de Bailèn perquè ja ha plegat un puntal de l’equip i no s’ha fet front als compromisos amb els proveïdors.

Si l’expectació dels veïns era màxima aquell dilluns 12 de setembre del 2014 al número 205 del carrer Bailèn, quan el rètol de l’emblemàtic cinemes Texas tornava a lluir a l’espai que havien ocupat els Lauren des del 1995 al 2013, aquest dimarts els veïns es mostraven inquiets davant les pintades de “Ventura paga”. L’explicació dels fets la donaven responsables de Els Films de la Rambla S.A. 24 hores més tard, amb els missatges ja eliminats, i assenyalaven el conflicte que mantenen a Figueres i que està provocant endarrariments en els pagaments de les obres fetes a les sales Las Vegas, un projecte impulsat durant la primavera de 2018 però que també va reformular la seva estratègia a finals d’any després d’uns inicis difícils, tal i com va reconèixer el mateix Ventura Pons en una trobada amb periodistes. 

Però segons fonts properes a l’equip de Gràcia els problemes econòmics poden posar en perill el  Texas del carrer Bailèn per no poder assumir els pagaments als proveïdors, com ara el lloguer de les sales o les despeses de distribició, que també s’han deixat notar en el balanç dels últims mesos a la sala de Gràcia. A més, des de principis d’any, la plantilla s’ha vist reduida de set a sis membres, amb la pèrdua d’un dels tres puntals de l’equip que va reiniciar el projecte, amb una part d’aquests integrants provinents dels cines Verdi.

El canvi de Figueres, en tot cas, i la seva afectació, cap a una proposta més comercial també s’ha deixat sentir al projecte de València, els recuperats Albatros. Pons també va declarar que els resultats no eren els esperats, per la qual cosa València va deixar de tenir com a referència Gràcia i l’aposta pel cinema d’autor i subtitulat al valencià, per adoptar, a finals d’any, la fórmula de Figueres, amb estrenes comercials doblades al castellà. L’empresa lamenta que el conflicte hagi afectat a Gràcia perquè, a diferència dels altres, asseguren que és un projecte consolidat amb bones xifres d’acceptació.

Fórmula d’èxit només a Gràcia. Amb el reconeixement del públic i del sector (escollit Millor cinema d’Espanya per Europa Cinemas el 2016), els cinemes Texas han demostrat en quatre anys i mig que la seva aposta per les reestrenes en versió original i subtitulades al català, els preus ajustats, els festivals i les activitats paral·les, funciona, i asseguren un públic fidel i heterogeni, amb un promig que supera el 70% d’entrada.  


, , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *