Eli Gras, fundadora del NoNoLogic, opta pel pop en el seu darrer treball discogràfic

Cultura

La fundadora i directora del Festival Internacional NoNoLogic i editora del segell La Olla Expréss, Eli Gras, acaba de publicar el seu quart disc en solitari, Tasmania Robinet. La novetat de la també component de Motor Combo o parella artística del músic Pelayo Arrizabalaga és l’estil que recorre el disc, el primer format per temes pop, (o UnPop, com sol anomenar el projecte) . Tot i que no són exactament nous perquè ja els ha tocat en diversos escenaris, són peces que ha revisitat per l’ocasió del llançament i presenten una nova faceta de l’artista per a molts dels coneixedors del seus treballs més experimentals. 

El disc inclou a més petites peces instrumentals, tastet del seu passat llunyà d’enregistraments casolans lo-fi i pre-informàtics destinades en un principi a no ser mostrades, amb vocació de restar simples “divertimentos”, ara sortint a la llum, en certa manera com a preludi de l’edició que sorgirà una mica més endavant de la mà del segell alemany Gagarin Records (d’en Felix Kubin), que compila moltes d’aquestes miniatures i experiments de joventut. 

Ella mateixa ho adverteix: Tasmanian Robinet mostra una faceta més lúdica i melòdica, tot i que, en certa manera, “també pugui aplicar-se’n l’etiqueta de música experimental si parlem des d’un punt de vista del que seria un producte comercial estàndar, (cosa que no és)”. L’artista considera que aquesta percepció ja la va tenir amb el treball dada-pop Polo, d’enfocament similar, aquest però amb Motor Combo (amb Florenci Salesas).