Porta4 fa un gir i canvia l’eix de la programació per sumar públic infantil

Ja ho van anunciar a finals de 2019 després d’un any a la seu del carrer Martí: nova etapa i canvis al projecte engegat per l’actriu Verónica Pallini ara fa una década. L’augment del públic infantil i familiar -que ha coincidit amb l’estrena del nou espai- ha marcat el gir fet per Porta4, que a partir d’ara treballarà amb una línia de de programació orientada a nens i nenes de 0 a 6 anys. El 2013, la sala ja va iniciar un cicle de programació infantil que s’ha anat consolidant i que ara ha trobat l’impuls definitiu.

Seguint la filosofia “educar en i per l’art”, Porta4 ha començat l’any amb companyies com Xarop Teatre (Castelló), la premiada Di Filippo Marionette d’Itàlia, o la consolidada Fes-t’ho com vulguis. També hi ha programada l’actuació de la catalana i veterana Teatre de Cançons i Titelles Pamipipa, una estrena exclusiva de la Companyia Gautier (formada per Ana Garde i Héctor Guzmán; dos prestigiosos professors de música per a infants), o Clea al bosc de corall, procedents de Mallorca i que també actuaran un dia en anglès. De València vindrà la néta del titellaire Elisa M. Matallín, també titellaire i narradora amb dos espectacles diferents, o el “cantacançons” Dani Miquel, el Col·lectiu Ópalo de Madrid amb el seu espectacle Talisma, la companyia La sonrisa del Lagarto (Astúries), amb l’obra de clown Basurilla, entre d’altres. Dels clàssics destaca la peça El gegant del Pi, de Titelles Pamipipa, que faran doble funció els diumenges del 9 de febrer al 29 de març, amb un espectacle dirigit a infants de 0 a 3 anys; o en Patufet, de la Petita Brownie, un espectacle de titelles, objectes i música recomanat a partir de 2 anys, el 7 i 8 de febrer i el 27 i 28 de març.

L’altre eix, l’escola. La programació relacionada amb la formació teatral, enfocada tant per a adults com per a infants, és un altre dels eixos bàsics del projecte de la sala Porta4, així com la producció pròpia, una línia de treball que es va obrir amb l’obra En Alquiler el 2017 i que prioritza les temàtiques socials i el teatre com a espai crític.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *