Ampliació del pla de motos i pla pilot per a bicis i patinets, noves mesures en mobilitat

Amb l’àrea verda de pagament per a motos i les superilles de Grassot com a grans projectes municipals que necessiten d’una cocció més lenta, encara més des de l’entrada del PSC al govern amb BComú, els plans de mobilitat a Gràcia d’aquest inici d’any se centren en mesures sobre els anomenats col·lectius més vulnerables a l’accidentalitat: motos, bicicletes, patinets i vianants. Dilluns l’Ajuntament anunciarà una nova fase del pla de motos amb impacte a tota la ciutat i que a Gràcia significarà la tercera onada d’una dinàmica que es va iniciar el 2014 amb un increment de l’aparcament senyalitzat i que es va reactivar el 2018 amb el desplegament d’una campanya informativa primer i sancionadora després contra les motos mal aparcades. La Guàrdia Urbana, per la seva banda, ha iniciat una prova pilot exclusiva per a Gràcia en col·laboració amb el BACC i Santafixie per sensibilitzar usuaris de bicicletes i patinets perquè es facin veure de nit, i Mobilitat alhora ha afegit el senyal d’excepció per a bicis en els estops per habilitar la circulació contrasentit. Mentrestant, les escoles com L’Univers i Gravi segueixen pressionant perquè es pacifiquin els entorns, com ho han demanat centres com Rius i Taulet.

La mobilitat serà un dels grans eixos del mandat a Gràcia, tal com ha quedat recollit en el document inicial del Pla d’Actuació que es començarà a debatre en els consells de barri a partir del 19 de febrer, amb àmbits de debat com el nou pla d’aparcaments per a motos (àrea verda i soterrats), la reforma de Pi i Margall i també el nou pla de mobilitat al Coll o les superilles de Grassot. Però abans que s’activin aquests objectius de cocció lenta, les primeres mesures de l’any passaran per retocs fins a favor dels anomenats col·lectius vulnerables: motos, bicicletes, patinets i vianants.

Aquesta també és la filosofia que van tractar de transmetre aquest dimecres en la comissió de seguretat els responsables de la Guàrdia Urbana en la presentació del nou pla local de seguretat viària de ciutat i que es concretarà una mica més dilluns amb un nou pla de motos que a Gràcia ja impactarà com a tercera onada d’una evolució que ha tingut almenys dues fases destacades en els anys 2014 i 2018. Ara fa sis anys el primer pla va permetre donar espai senyalitzat al 53% de les 4.000 motos censades a Gràcia, ara fa dos anys es van establir set fases d’una campanya d’informació i posterior sanció contra les motos mal aparcades. Ara, abans que es concreti la idea de BComú de fer una àrea verda de pagament, l’Ajuntament vol activar una nova fase d’ordenació del vehicle rei de la ciutat.

En l’àmbit de la bicicleta, les mesures s’han avançat als primers dies de l’any en tres eixos: un anunci, una prova pilot i una senyalització nova. L’anunci és l’arribada del bícing a Vallcarca: el desplegament no es concretarà fins a l’abril però ja hi ha preinstal·lacions visibles d’algunes estacions a l’alçada del metro Vallcarca i a la biblioteca Jaume Fuster. La prova pilot és un pla exclusivament activat a Gràcia per la Guàrdia Urbana per sensibilitzar els usuaris de bicicleta i patinets de la necessitat de visibilitzar-se; la col·laboració del cos amb el Bicicleta Club de Catalunya (BACC) i la botiga Santafixie ha activat ja una primera acció el passat 14 de gener per repartir més de 100 llums a Jardinets i a Passeig de Sant Joan amb Travessera de Gràcia. “No ens volem quedar tant en la sanció; al ciutadà cal informar-lo i sensibilitzar-lo”, apunta el caporal Xavier Zaragoza, responsable del projecte. La senyalització nova correspon a l’afegit de senyal d’excepció per a bicis en els estops pre habilitar la circulació contrasentit en algunes vies del nucli històric de Gràcia. Mentrestant, escoles com L’Univers i Gravi segueixen pressionant perquè es pacifiquin els entorns, com ho han demanat centres com Rius i Taulet.

Sense zones d’alt risc d’accidents. La Guàrdia Urbana ha valorat en la comissió de seguretat que Gràcia no tingui zones d’alta concentració d’accidents (deu per any); com a molt hi ha punts amb cinc a Travessera de Dalt i als accessos a la Ronda de Dalt. El top a la ciutat són els 40 anuals a Passeig de Gràcia amb Granvia.

, , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *