El pla de motos pentinarà en 18 mesos la Vila i Grassot per eliminar l’aparcament incívic

Després de la roda de premsa oficial del passat dilluns, en què l’Ajuntament va concretar una mica més l’ampliació del pla de motos que fins ara s’havia desplegat en alguns districtes, sobretot Gràcia els anys 2014 i 2018 i Sant Martí, l’anàlisi detallat i la petició de dades més específiques permet afirmar que en els propers 18 mesos la Guàrdia Urbana pentinarà vuit zones del nucli històric de la Vila i del Camp d’en Grassot per informar i al cap de 15 dies sancionar les motos mal aparcades. Cada zona (vegeu mapa) s’afegirà al pla cada dos mesos per ordre alfabètic i això suposarà també l’eliminació de places senyalitzades l’any 2014 en plataforma única o vorera.

La traducció d’aquestes vuit zones en el mapa, incloent zones particularment conflictives i d’acumulació actual d’aparcament incívic, revela que la campanya municipal arrenca de manera semblant a la que va fer la Guàrdia Urbana en set fases l’any 2018 (més centrada en carrers concrets), en una zona A que inclou l’espai intern de Travessera-Gran-Diagonal-Via Augusta on hi ha punts crítics com la rambleta de Via Augusta i la plaça Narcís Oller. La zona A és l’única on ja s’ha definit l’eliminació places actualment mal senyalitzades: se’n perdran 16.

No serà fins a l’abril que s’activarà possiblement una de les zones més crítiques, la zona B, Còrsega-Gran-Travessera-Torrent de l’Olla, on hi ha molts espais desbordats per motos al voltant de la plaça de la Vila (Martínez de la Rosa, per exemple). La zona C completarà l’eix sud de Torrent de l’Olla com a punt més problemàtic en un quadre que completen Còrsega-Travessera-Bailèn i la zona D englobarà Riera de Cassoles-Carolines/Santa Àgata-Torrent de l’Olla-Travessera, amb la plaça Trilla com a espai més complex de resoldre.

Punt calent a Verdi. La zona E és l’altra gran desafiament del pla, Torrent de l’Olla-Biada/Providència-Escorial-Travessera, perquè inclou els carrers al voltant dels cinemes Verdi, que gairebé cada dia vessa de motos per l’aparcament incívic sobre vorera en plataforma única. La zona F, Riera de Cassoles-Lesseps-Torrent de l’Olla-Carolines/Santa Àgata, és potser la que registra menys complicacions, però a la zona G ja s’entra de ple en l’últim espai que les motos han desbordat, la Travessera de Dalt; curiosament només s’actuarà en un tram d’aquest carrer pel quadrat irregular que fa el pla englobant Torrent de l’Olla-Travessera de Dalt-La Granja-Cardener-Escorial-Biada/Providència. A la Travessera, no obstant, la Urbana hi ha actuat aquesta setmana retirant motos a l’altura de Verdi. L’última zona del pla, la zona H, Escorial-Camèlies-Sardenya-Travessera de Gràcia, inclou l’eix de Pi i Margall, i és l’únic espai del Camp d’en Grassot que s’abordarà per ara.

L’acció contra l’aparcament incívic endarrereix almenys fins ben avançat el 2021 l’eventual aplicació d’una àrea verda per a motos, una de les promeses electorals de BComú, i Mobilitat confia més aviat en l’èxit del pla actual i el progressiu aparcament de les motos als pàrquings soterrats.

,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *