Sarrià i Gràcia treballen per fer un carril bici a Via Augusta que preveu eliminar la rambleta a tocar Diagonal

No és el mateix la Via Au­gusta en el seu tram de Sarrià, quasi una autopista, amb sis carrils totals d’entrada i sortida de la ciutat cap a Vallvidrera i Sant Cugat, que la Via Augusta en el tram inicial a tocar de l’avinguda Diagonal, amb una galta de carrer per a Sarrià i l’altra per a Gràcia, amb la característica rambleta al mig, que és també present en el tram entre plaça Molina i plaça Gal·la Placídia.

Però una mateixa idea, amb diferents velocitats de voluntat d’execució, s’ha començat a implementar després d’anys de debat focalitzat només en aquest tram inicial de Diagonal/Via Augusta i un cop desterrades les motos que fins al 2017 evitaven qualsevol passeig per l’espai central de vianants: tant els districtes de Sarrià-Sant Gervasi i Gràcia com la nova plataforma Bici Augusta volen reformar en aquest mandat tot el vial de dalt a baix per introduir-hi un carril bici a banda i banda.

La proposta oficial, liderada pel districte de Sarrià, preveu el carril bici, la reordenació de l’espai a tota la Via Augusta i l’eliminació de la rambleta i així ho ha comunicat ja, amb el suport del districte de Gràcia, a l’àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament per iniciar la redacció del projecte. 

La traducció del llenguatge oficial no posa dates ni entra en detalls d’uns plànols ara per ara inexistents, però expressa la determinació de retocar amb un carril bici una altra avinguda de la ciutat tal i com ha succeït amb altres punts de fort trànsit en els últims anys com Meridiana o Passeig de Sant Joan i com a Gràcia, per exemple, es planteja a Pi i Margall.

La nova plataforma Bici Au­gus­ta, que aquest diumenge 19 es presenta amb un manifest que llegirà l’actriu Nora Navas [11.00h https://meet.jit.si/volemcarrilbici], insta l’Ajuntament a tenir enllestida la reforma abans del 2023 i vincula la reivindicació amb l’emergència climàtica que aquests dies de confinament s’ha traduït amb xifres de reducció de contaminació que ningú vol que tornin a remuntar quan el trànsit torni a la normalitat. 

“Si abans de la pandèmia ja estàvem centrats a baixar emissions, és clar que no hem de fer un retorn a l’activitat amb emissions”, apunta Jaume Llansó, un dels portaveus de la plataforma. “Ens posem a disposició de l’Ajuntament per tractar la realitat de cada tram”, afegeix Martina Gasull, una altra de les portaveus. Entre les entitats de Gràcia impulsores de la plataforma hi ha l’escola Jujol, el Club Excursionista, el Club Ciclista i l’Assemblea Groga.

La plataforma Via Augusta 1-51, l’antecedent. Ara fa tres anys la rambleta de Via Augusta va viure el seu primer retoc per prioritzar els desplaçaments no contaminants amb l’expulsió dels centenars de motos que hi aparcaven històricament sense ordre ni concert. L’èxit va ser possible per l’impuls d’una plataforma de veïns del tram del carrer que toca a Diagonal. El 2012 l’Ajuntament va revisar l’ordenança per expulsar les motos.

, ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *