El comerç ‘eco’ de la Vila es readapta i intensifica el repartiment a domicili

Horaris adaptats, més repartiment a domicili, activitat extra a les xarxes socials o millora de la botiga virtual són alguns dels canvis i adaptacions que el comerç sostenible de Gràcia està fent aquests dies davant la crisi del coronavirus. I tot i poder seguir fent la seva activitat econòmica estan notant els efectes de l’aturada. 

Uns amb la persiana oberta cada dia i d’altres més actius a Internet, una part del comerç gracienc pot seguir fent la seva activitat econòmica però també estan notant els efectes d’aqueta aturada. Malgrat tot, les botigues de proximitat de la Vila es reividiquen aquests dies i reclament suport per poder mantenir els seus projectes a curt i llarg termini. La fruiteria ecològica MAU, un projecte que fa quatre anys que va arrencar a Mare de Deu dels Desemparats ha canviat els horaris, com d’altres comerços, i obre només de matí de 9 a 14 h. Abans del confinament ja feien repartiment a domicili però aquests dies s’ha incrementat la demanda. “Ja teníem una llista consolidada abans del confinament però ara que la gent està més a casa, els mateixos veïns dels nostres clients també ens demanen ara la cistella”, explica el Jesús, responsable de la botiga. En canvi, un referent pel que fa a comerç històric i a granel, la Graneria Sala, ha notat una davallada global d’ingressos per vendes i també observa un canvi d’hàbits de consum. S’han vist obligats a fer un ERTO que ha afectat una treballadora; i el Miguel treballa ara de 9 a 15 h perquè “per la tarda no passa ningú pel carrer”. Ells no fan repartiment a domicili ni tampoc tenen botiga online. “Abans la clientela venia un o dos cops per setmana i feien compres petites, ara venen cada 15 dies o, fins i tot un cop al mes, i fan compres de 50 o 60€”, explica el Jesús, que també assenyala una reducció considerable dels menjars preparats, perquè molta gent es dedica, ara que té més temps, a cuinar a casa.

Altres comerços més nous, com és el cas de El Cambio Lógico, s’han hagut de readaptar i, després d’un mes amb la botiga tancada, han tornat a aixecar la persiana (només al matí) i amb més oferta d’articles essencials, sobretot enfocats a la neteja de la llar. “Hem aprofitat aquests dies per millorar la pàgina web i fer dos blogs, un amb continguts específics sobre neteja i un altre sobre reciclatge”, explica l’Àlex, ànima d’aquest projecte que incentiva el residu zero i com viure sense plàstics. També assegura que han incrementat la venda online. “Teníem moltes coses pendents a la llista que en el dia a dia a la botiga no podíem fer”, afegeix l’Àlex. L’activitat a les xarxes també s’ha intensificat les darreres setmanes, amb més vídeos per seguir amb la “part pedagògica” i instructiva del seu projecte. Un altre dels comerços de l’eix sostenible que conforma el mercat de la Llibertat, El Safareig -especialitzat en productes de neteja a granel-, va encetar el mes d’abril la botiga online (“només durant el període de confinament”). També han modificat els horaris i obren només al matí (de 10 a 14 h).  Altres establiments de la zona com VomFass o Vegala, també ofereixen venda a domicili.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *