Els comerciants creen una ‘app’ per impulsar el comerç de proximitat

La Unió de Botiguers de la Travessera de Gràcia Casc Antic ha creat un nou projecte amb l’objectiu de donar suport al petit comerç per tal de pal·liar el cop que la crisi sanitària ha causat socialment i econòmicament. Amb una cinquantena de comerços vinculats a l’associació, i també d’altres de l’entorn, la iniciativa pretén sumar mercats i botigues del districte en una aplicació que ja s’ha desenvolupat i que permetrà ampliar els canals de venda. A l’agost ja estarà disponible la web de Gràcia comerç.

Gràcia Comerç és la darrera iniciativa del comerç del districte per donar un nou impuls a la xarxa de botigues de proximitat, també castigada per la crisi sanitària. Després de mesos amb la persiana abaixada, alguns establiments no han pogut tornar a obrir i els que ho han fet també pateixen per la incertesa del moment. “Durant el confinament se’ns va ocórrer que havíem de tirar endavant alguna acció si volíem mantenir l’activitat”, explica David Rodríguez, president de la Unió de Botiguers de Travessera de Gràcia Casc Antic.

Després de veure com tancaven alguns comerços de l’entorn, com ara la Plana de Vic, Amapola o la Casa del Cine, els membres de l’associació van decidir posar en marxa un projecte que servís per incentivar les vendes de les botigues sense intermediaris i ajudar el comerç de Gràcia i alhora oferir un bon posicionament professional. Segons Rodríguez, moltes petites botigues no tenen cap infraestructura per vendre online, així que Gràcia Comerç permetrà als clients a través d’una app, comprar o fer consultes dels productes directament a la botiga. “Aquesta aplicació permet fer videoconferències o fer comandes per whatsapp” afegeix el botiguer de Travessera. Així, cada establiment que s’apunti al projecte tindrà una fitxa amb totes les dades i les diferents opcions de venda. També han signat un conveni amb un servei de paqueteria amb el qual per tres o quatre euros es pot fer l’enviament.

El projecte té l’ambició de sumar tots els comerços i botigues de proximitat del districte i també està obert als mercats. De moment, ja s’han apuntat els 50 associats de Travessera Casc Antic, a més d’altres botigues de plaça de la Vila i de l’entorn. Segons els seus responsables, el projecte s’ha tirat endavant sense ànim de lucre només amb la pretensió de servir de plataforma d’impuls i suport al comerç de proximitat. “La tarifa és molt baixa, d’un 30 euros anuals per tal d’assumir els costos informàtics i de manteniment”, explica David Rodríguez, “perquè necessitem més que mai trobar fórmules que ens permetin mantenir els nostres projectes”. Rodríguez també troba necessari fer aquest projecte de forma col·lectiva i animar així els comerciants perquè facin xarxa. “Necessitem que la gent s’animi, i ja que no hem trobat suport per part de l’administració, no ens queda un altre que moure’ns nosaltres”.

Aquests dies s’està acabant d’enllestir tot els detalls tècnics perquè tot estigui a punt per l’estrena de la pàgina web el mes d’agost. També hi ha prevista una campanya de comunicació i promoció de la iniciativa, amb la participació i complicitat de diferents persones vinculades a la Vila. “Encara no podem revelar els detalls però sí que direm que serà sonada, almenys la nostra intenció és fer una campanya que arribi a tot el districte”, apunta David Rodríguez.

Un logotip de disseny local

La darrera iniciativa creada pels comerciants de Gràcia és una aplicació mòbil que pretén donar un nou impuls al comerç de proximitat del districte. La creació del logotip i el disseny de la marca és de Menage Design, un estudi situat a la Travessera i que des de 2006 desenvolupen marques, tot i que el negoci familiar va començar molt més abans, el 1870, i ha anat passant de generació en generació fins que Francesc Ribot va decidir continuar fa catorze anys però atorgant al projecte una perspectiva diferent. Els comerciants celebren aquesta col·laboració.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *