La plataforma online A Gràcia ho trobes s'estrena amb 80 botigues locals

Societat

Cinc dones impulsen el 'market place' local amb la idea central de la "humanització de l'entorn digital" del comerç

Foto: web A Gràcia ho trobes

Una vuitantena de comerços de Gràcia han estrenat aquest setembre A Gràcia ho trobes, una plataforma online conjunta -el que modernament es coneix com a marketplace- per donar resposta a l'encara insuficient oferta local que hi ha a les xarxes per evitar que els veïns vagin a parar a les grans plataformes -òbviament- de fora del districte. La iniciativa, presentada dijous passat al consell de comerç, va posar d'acord inicialment cinc dones: una professional del màrqueting digital i quatre comerciants de Travessera de Dalt, Torrijos, Tres Senyores i avinguda de Vallcarca i en 20 dies ja s'hi han sumat a la plataforma una vuitantena de botigues. "No volíem un directori sinó una pàgina web comuna que es visqués com una passejada per les botigues del barri", explica Sílvia Barrufet.

La iniciativa també és una resposta a la certa lentitud administrativa de l'Ajuntament, que el març passat va veure com al ple de Gràcia s'aprovava una proposició que impulsava el marketplace com a resposta al tancament de comerços provocat per la crisi sanitària. "Va arribar el juliol, un nou ple, i no s'havia fet cap pas endavant, i ens hi vam posar nosaltres", afegeix.

L'estiu ha estat intens per a les cinc emprenedores i per a la resta d'adherits a l'hora de definir la idea central de la "humanització en l'entorn digital". Amb una estructura de web que recorda molt la visió moderna d'instagram, les imatges prioritzen les cares de les persones que atenen els clients, i lògicament l'interior i l'exterior de les botigues amb colors vius.

Encara en una primera fase de llançament del projecte, A Gràcia ho trobes, segons Barrufet, demana una implicació directa del Districte a l'hora de la difusió i del suport al finançament. "Paguem una quota i no tenim afany de lucre, però amb més suport podrem fer més coses", apunta. Ara l'objectiu de feina ja es dirigeix cap a la campanya de Nadal, també cap a la suma de nous comerços sobretot dels barris del Coll i de Gràcia Nova i cap a la xifra simbòlica dels 200 adherits. En una segona fase, en sis mesos, l'aspiració és tenir una única plataforma de pagament per a totes les botigues.