Una àrea verda complexa

Preeminència d'aparcaments per a moto a la plaça Olèrdola
Preeminència d'aparcaments per a moto a la plaça Olèrdola | À.G.P.

Editorial

Quan el passat setembre aquest setmanari va avançar els plans de l'Ajuntament per fer arribar l'àrea verda a tots els racons del Coll i als carrers que faltaven per regular al barri dels Penitents, amb múltiples racons on encara es viu més en clau residencial o de transició cap a la muntanya, no vam calcular bé la dificultat d'aterratge del que es decideix als despatxos amb el que acaba sent una pintura delimitada en un carrer. De fet, repassant l'hemeroteca pròpia, l'any 2018 l'Ajuntament va presentar la primera fase d'aquesta àrea verda a la part alta de l'avinguda Vallcarca apuntant com a "menys probable" que el sistema de regulació penetrés cap a Mas Falcó, en l’eixam de carrerons semiresidencials com Montornès i Capellades (o en segona fase Palou o Veciana), ja que el model urbanístic que s’havia seguit allà era mantenir un mínim d’aparcaments en un disseny de semiplataforma que ara s’està implantant. En la retina de la memòria històrica encara hi havia la rebel·lió veïnal que va suposar la reforma avortada de Palou i Gomis del 2009.

A la retina de la memòria històrica hi ha la rebel·lió veïnal de Palou i Gomis del 2009

Ara, però, l'Ajuntament ha apostat per completar el mapa peti qui peti i la resposta s'ha deixat sentir: a Vallpar hi ha veïns recollint firmes perquè en els carrers sense sortida on fins ara hi aparcaven dues fileres en règim d'autogestió se n'eliminarà almenys una, i a la plaça Olèrdola, on els cotxes feien la volta a l'espai, ara la preeminència se l'enduran les motos. Una veïna va fer sumes i restes al consell de barri: 43 places menys de cotxe i 55 més de moto. El camí polític és clar: treure els vehicles de quatre rodes de la superfície a tota la ciutat, però en alguns racons d'aquesta Barcelona 2 i 2 no fan exactament quatre.