Balmes, Riera de Cassoles, Gran i Lesseps, la gran partida

L'increment de trànsit a Riera de Cassoles, queixa veïnal
L'increment de trànsit a Riera de Cassoles, queixa veïnal | À.G.P.

Editorial

En un temps que tothom no només és entrenador del Barça sinó expert en mobilitat, Gràcia s'enfronta aquests dies de manera soterrada també als seus dimonis en un gran àmbit de joc que té a veure amb els eixos Balmes, Riera de Cassoles, Gran de Gràcia i Lesseps. El Districte, que encara té pendent fer públic un estudi que aclareixi el futur del tram Lesseps-Ballester i on hi ha implicades almenys la comunitat educativa del Rius i Taulet i la plataforma Pacifiquem Ballester, ha fet aquesta setmana marxa enrere en la consolidació de la pacificació progressiva del carrer Gran, que des del 2016 va ser pionera en el tancament al trànsit d'un dissabte al mes i des de l'octubre de 2020 es tanca onze hores tant dissabte com diumenge.

Els tècnics municipals fa dècades que inclouen Balmes en la solució de l'eix Gran-Cassoles

Allò que a la resta de la ciutat s'ha proclamat sota el nom Obrim Carrers i que es va amplificar durant els primers mesos de la crisi sanitària, la pacificació de grans eixos per als vianants, s'ha anat esllanguint i limitant-se ja ara a Carrer de Sants-Creu Coberta i a Gran de Gràcia, i en aquest últim eix sembla que li queden dos telenotícies. I la raó és poderosa: tot el que no passa per carrer Gran, se'n va a Riera de Cassoles, i la reforma que va transformar l'avinguda en un espai per passejar amb voreres amples i menys carrils, ara és un festival de retencions en sentit de pujada.

Els tècnics municipals fa dècades que van per davant de les decisions polítiques, lentes i sempre polítiques, i no troben una altra solució a aquest desllorigador de la mobilitat en aquest àmbit que no passi per una transformació que impliqui també Balmes. Però potser són massa coses i més difícils que fer el túnel de Glòries.