El poder del taxi a l'entorn del Park Güell

Caos circulatori al voltant de la parada de taxis de la Rambla Mercedes
Caos circulatori al voltant de la parada de taxis de la Rambla Mercedes | @bcn_salut

Editorial

No corren bons temps per al sector del taxi després de dos anys de crisi sanitària i manca de turistes a la ciutat, i la recuperació es vol fer, com en tots els sectors, tan ràpida com sigui possible. Es nota una ànsia a la ciutat de tots aquells àmbits que vivien del mannà del turisme perquè aquesta primavera-estiu sigui una gran festa de despesa i gresca sense límits perquè a qualsevol preu es faci la caixa que no s'ha pogut fer des del març de 2020. Ningú estarà lliure de culpa amb aquesta actitud, i molts socis del Barça venent-se el seient d'un partit europeu saben de què estem parlant. Però en el nostre micromón a petita escala, la cosa conflueix en el petit espai de quatre carrers que hi ha al voltant de l'entrada principal del Park Güell.Com si fos la història de mai no acabar, en l'última taula de mobilitat del Park Güell i entorn els veïns van tornar a demanar que s'elimini la parada de taxis que l'Ajuntament insisteix a negociar des de fa prop de deu anys amb canvis d'ubicacions constants que només acaben sent una solució a pedaços.

No és el mateix arribar a la Sagrada Família o al Camp Nou que a l'entorn del Park Güell

Primer va ser d'Olot a Marianao, després de Marianao a Larrard amb canvis de sentit i ara fa un any, de Larrard a Rambla Mercedes amb pilones de restricció de pas. L'opció suau que es va triar aleshores, de les set que van plantejar els veïns, s'ha evidenciat com un notable nou fracàs, l'enèsim, de la política de contenció de la mobilitat més acomodada, la dels turistes que s'acosten a aquesta part de la ciutat. No és el mateix arribar en taxi a la Sagrada Família o al Camp Nou que a la porta del Park Güell. No, no és el mateix. I el sector del taxi, l'Ajuntament i el sursum corda ho haurien d'entendre d'una vegada per totes.