Un 2% d'aparcament

El carrer Sicília, a l'altura de la Sedeta
El carrer Sicília, a l'altura de la Sedeta | Biel Minguell López

Editorial

Abandoneu qualsevol esperança els qui aquí entreu. Aquesta és la inscripció que Dante es va trobar a les portes de l'infern, i així se senten més o menys els veïns que tenen una visió de la mobilitat més tradicionalista quan l'Ajuntament exposa aquests dies els seus plans per a les superilles, com ha estat el cas de Camp d'en Grassot aquest dijous, en la primera sessió oberta amb propostes en estudi però ja concretes del que seran els eixos verds pacificats de Pare Claret i Sicília, i l'impacte que aquest canvi tindrà a tota la trama Eixample d'aquest barri gracienc.

Com Dante a les portes de l'infern, així se senten més o menys els veïns que tenen una visió de la mobilitat més tradicionalista

No deixa de ser una constant en els últims anys i en tots els plans de reforma però, si aquesta música infernal per a alguns i celestial per a altres ja va sonar en l'exposició dels plans municipals a Pi i Margall, ara dobla l'aposta amb la futura superilla de Grassot: adéu a un mínim de 227 places d'aparcament i un màxim de 371. Objectiu: com que ja el 93% dels veïns censats aparquen sota terra, podem arribar al 98%. No serà d'avui per demà, però sí per demà passat. L'any 2030.

La mostra ja està en marxa a Sant Antoni i la ciutat rep inputs constants en altres barris on s'avança més ràpid que a Grassot, com aquesta setmana s'ha anunciat que Consell de Cent no es podrà recórrer de punta a punta per travessar la ciutat. Així serà en el cas de Gràcia amb Pare Claret i Sicília en els propers anys, i si hi havia rebombori pel canvi provisional de direcció de Travessera de Gràcia per les obres del mercat de l'Abaceria, amb la superilla Travessera de Gràcia, des de Lepant fins a Escorial, també canviarà de direcció. Agafeu-vos que vénen corbes.