Motos encarrilades
Ningú no diria que a certes hores del vespre en les principals zones d'oci de Gràcia s'hi respirin les xifres que aquest dijous ha presentat l'Ajuntament relatives al tercer pla de motos que es va engegar el febrer de 2020, que havia de durar en principi 18 mesos i s'ha acabat allargant 33, com a causa sobretot dels endarreriments en les licitacions. Diu el consistori que ja hi ha 1.499 vehicles menys mal aparcats, una reducció d'un 70% respecte de les més de 2.123 unitats que ara fa dos anys es detectaven incomplint la normativa. Encara en queden, doncs, 625.
Sí que és cert que, així com en aquestes zones d'oci no es nota tant aquest 70%, sí que hi ha altres espais com Gran de Gràcia o Torrent de l'Olla, amb una certa tradició de descontrol, on s'està anant a la baixa. Molt característica era la imatge burleta de les desenes de motos mal aparcades a plaça Trilla, just davant del pàrquing exclusiu de motos de l'Espai Jove La Fontana, i la cosa ha anat a menys. No obstant això, aquest 70%, sense cap altra xifra ni disgregació per les vuit zones on s'ha aplicat el pla de motos, no deixa de ser una mitjana, i que les millores s'hauran d'analitzar més detingudament espai a espai i també per franges horàries.
Més dubtes aixequen els propers passos que vol seguir l'Ajuntament en relació a la moto, perquè ara mateix només s'apunta una paraula: "manteniment". Res d'avançar cap a una àrea verda, que va sortint periòdicament com a globus sonda en els últims anys. Massa posar èmfasi encara en places creades en vorera (116 en aquest pla) quan dia sí dia també les reformes aposten per eliminar els espais senyalitzats: avinguda Vallcarca, Pi i Margall, Eix Sedeta, Jardinets banda Llobregat... Calen més respostes: manteniment, i què més?