
Si una cosa ha caracteritzat la trajectòria del compositor basc Kepa Junkera és la seva capacitat d'innovar, de treballar sobre la base de la música tradicional per crear nous ventalls de sonoritat, i el seu pas, en doble sessió, pel Tradicionàrius ha evidenciat un salt més en aquest recorregut de fusió d'estils. Acompanyat del quartet provençal Melonious Quartet, Junkera ha presentat el seu darrer espectacle:
Fandango Provença Sessions. Una demostració implacable que sonoritats en teoria allunyades com la de les madolines i la trikititxa (acordió diatònic) es poden combinar per donar una volta més a les músiques tradicionals basca i francesa. Canvis de no només matisos, doncs, en 14 dels temes del compositor bilbaí, que van ser molt ben rebuts per l'auditori del CAT, ple per a les dues sessions, i volcat amb les noves propostes. Al ritme dels temes de Junkera, les dues mandolines, el mandolonccelo i la mandola de Melonious Quartet (
Patrick Vaillant, Thomas Bienabe, Patrick Osowiecki, Jean-Louis Ruf-Costanzo) van proposar autèntiques filigranes, "orfebreria musical", segons el mateix Junkera, en el que va ser un bon debut dels concerts en sessió doble al festival Tradicionàrius.
Fotografia: Sergi Lou