
Havien d’haver acabat a mitjans d’octubre, però finalment i després d’una pròrroga concedida pel Fons Extraordinari d’Inverió Local, les obres de connexió de les boques de recollida pneumàtica del carrer Gran a Lesseps estaran enllestides per Sant Jordi. Fins llavors, la circulació de vehicles al darrer tram del carrer, entre Betlem i Nil Fabra, es reduirà a un sol carril, afectant el carril bus. Per començar, s’està alterant el tram entre Nil Fabra i Príncep d’Astúries.
La pudor que es va apoderar del carrer Gran el març de 2008 va ser la prova més rotunda del mal funcionament del sistema de buidatge mòbil dels dipòsits de recollida pneumàtica de la zona i va accelerar el pas cap a un sistema de buidatge fix: la famosa connexió a la central xucladora de Lesseps que, amb el calendari a la mà, hauria d’haver-se enllestit després de l’estiu. Les complicacions al subsòl i les aturades per Festa Major i Nadal han fet que el retard superi el mig any i la nova data prevista és el 23 d’abril.
Des de la nit de dimarts a dimecres -un dia més tard del previst a causa de la nevada-, la circulació de vehicles al carrer Gran, entre Nil Fabra i Príncep d’Astúries, s’ha reduït a un únic carril, cosa que ha alentit encara més el ritme de circulació del carrer Gran, perquè a l’últim moment s’incorpora a un únic carril el trànsit del carril bus en una zona ja col·lapsada des de la reforma de la plaça Lesseps. Aquests primers dies, doncs, el caos s’ha fet més evident: malgrat l’eliminació del semàfor de Maurici Serrahima, el següent de Nil Fabra continua sent llarg i, per postres, els camions d’escombraries s’han d’aturar en l’únic carril existent abans del creuament amb Príncep d’Astúries. Un detall afegit: els rètols d’itineraris alternatius tenen faltes d’ortografia.
Les obres, que inclouran també els dissabtes de 9.00 hores a 18.00 hores, continuaran ara en dues fases: el 15 de març s’ocuparà el cantó Llobregat de l’actual tram afectat i el 29 de març s’afectarà el tram Serrahima-Betlem banda Besòs.