La masia de Can Mora perdrà espai a favor de l’ampliació del vial de Portell

portellEl Butlletí Oficial de la Província (BOP) ha publicat amb data de 28 de setembre l’aprovació inicial del pla especial que suposarà una retallada important dels terrenys de la masia de Can Mora, al barri del Coll, a causa de l’ampliació del vial del carrer Portell. La zona, afectada en una primera fase per l’ampliació d’espai transitable que permetrà arribar fins a l’escola bressol El Gat Negre, ara mateix també s’utilitza com a pàrquing de veïns.

L’aprovació inicial, que es pot consultar durant un mes a l’oficina d’Urbanisme de Diagonal 230, és la culminació d’un projecte que en aquesta part ja es preveia des de l’any 2002 i que suposava la cessió a titularitat municipal d’una zona afectada. És per això que el propietari de la finca de Can Mora, ara mateix el Banc de Sabadell, no obtindrà cap compensació i haurà de pagar 252.000 euros per la nova concreció d’alineacions. La finca està arrendada a la societat Quinmurat SL, que gestiona el centre geriàtric que fa anys que dinamitza l’edifici històric.

El nou carrer del camí de Can Mora ara està tallat durant un any i haurà de tenir 7,5 metres aplicables, segons la documentació que hi ha a exposició pública. En qualsevol cas, aquesta és una de les mesures que menys polèmica ha generat entre els veïns, que eas van reunir ara fa quinze dies amb el Districte a peu d’obra. En aquella trobada, segons Manel Romero, un dels portaveus veïnals, hi va haver una forta queixa a la proposta de rampes que eliminen un espai que en un projecte inicial estava dedicat a arbres. Veïns i Districte s’han emplaçat a veure una nova proposta el pròxim 14 d’octubre.