Triple topada per Travessera de Dalt entre veïns, Districte i Generalitat

Societat

Com diu la dita castellana, uno por el otro la casa sin barrer. Aquesta és la lectura que es pot fer del futur de la reforma de la Travessera de Dalt, després que la L9 s’hagi endarrerit a Lesseps, la Generalitat es plantegi no fer de moment l’estació de Muntanya i el Districte s’hi oposi, i els veïns hagin convocat mobilitzacions per denunciar els retards i la paràlisi de les millores promeses.

No hi ha ni la reunió amb el Districte demanada fa mesos ni solució provisional per l’allau de motos a les voreres o els límits de velocitat i els girs prohibits que no es respecten. La paciència dels veïns de la Travessera de Dalt comença a arribar als límits, sobretot des que ja és una evidència que la polèmica estació Muntanya de la L9, en el millor dels casos es farà a llarg termini. És per això que els veíns han convocat el pròxim 24 de febrer una assemblea al Casal Cardener.

I paciència és justament el que demana el regidor del districte, Guillem Espriu, que defensa que no té sentit reformar la Travessera de Dalt perquè s’ompli de camions quan s’afrontin els grans treballs de la L9 a Lesseps. Però Espriu també té amb qui barallar-se: la Generalitat. “No entenc que no es pugui fer una obra com l’estació de Muntanya, que ja ha estat concessionada i que la seva realització no suposa cap cost per al govern català”, ha apuntat. El regidor també defensa que la parada és necessària per “ordenar el territori” i l’accés de turistes al Park Güell. El president de l’AV Travessera, Javier Peña, en tot cas, demana que la Travessera “deixi de ser una autopista, on els vehicles no respecten els límits de velocitat ni els girs prohibits” i apunta que són deficiències enquistades des de l’època de Ferran Mascarell. Els veïns també van fer sentir dimarts la seva veu al consell de barri de la Salut