Els Jardinets de Gràcia suporten cada dia i alhora 300 motos mal aparcades

Societat

Prohibit però tolerat. Aquesta és la dinàmica que existeix a moltes zones de Barcelona a l’hora de regular l’aparcament de motos, primer per la insuficiència de places regulades per als 290.000 vehicles de dues rodes que hi ha a tota la ciutat i, a Gràcia concretament, pel fracàs del pàrquing exclusiu de motos del carrer Gran, l’únic a tota la ciutat. Un dels punts més negres d’aquesta mala pràctica tolerada per la Guàrdia Urbana són els Jardinets de Salvador Espriu, on cada dia s’hi poden acumular més de 300 motos mal aparcades. L’Independent ha fet aquesta setmana un nou treball de camp per quantificar el nombre de motocicletes que envaeixen la vorera, on hi ha senyals de prohibit aparcar i fins i tot en alguns casos s’hi especifica “inclòs motos”. Al punt més crític d’afluència, abans de dinar, aquest setmanari ha pogut registrar 306 motos dilluns, 274 motos dimarts, 334 dimecres i 264 dijous. L’espai analitzat engloba tot el centre dels Jardinets, l’annex del Pla d’en Salmeron i els laterals fins a les cantonades amb el carrer Còrsega i la Diagonal. Les dades obtingudes, sempre tenint en compte que s’han obtingut al punt màxim d’assistència però que són xifres exactes, demostren que els senyals de trànsit són ignorats no només pels conductors sinó també per la Guàrdia Urbana, que prefereix adoptar una certa tolerància per l’amplada de les voreres. En qualsevol cas, els senyals de trànsit de prohibició són inequívocs. El Districte, en aquest mandat que s’acaba, ha fet algunes accions informatives al carrer Gran i a Torrent de l’Olla per informar abans que multar les motos mal aparcades, però la cosa no ha passat d’aquí i l’únic punt de la ciutat en què s’ha optat per una política d’expulsió clara de la moto de les voreres ha estat als carrers secundaris del Poblenou.