L’Agència d’Ecologia Urbana defensa les pilones que qüestiona el Districte

Societat

A l’espera de la consulta ciutadana -encara sense data- que estudia el Districte per replantejar l’accés a les superilles, l’Agència d’Ecologia Urbana ha defensat el model actual basat en pilones retràctils com el millor sistema per evitar la desobediència dels conductors i assegurar la viabilitat del pla de mobilitat. Un model que la regidora Maite Fandos vol enterrar, segons apunten fonts del consistori. CiU sempre ha estat obertament contrària a les pilones, des que es va idear el pla de mobilitat al 2004 de la mà del regidor republicà Ricard Martínez. Ara, un cop al govern, la regidora Maite Fandos vol reobrir el debat a través d’una consulta per preguntar la ciutadania sobre el futur de les pilones. Un controvertit sistema d’accés, que ha generat queixes de comerciants i veïns. La tesi que la regidora es vol “carregar” aquest model, com asseguren fonts del consistori a l’Independent, es reforça amb la idea que el resultat de la consulta no té perquè ser vinculant, com ha apuntat el conseller de Mobilitat, Jordi Tendero. “Volem estudiar el tancament amb pilones però encara no ens hem assegut a tractar aquest tema. Ara bé, la revisió del pla no té perquè està supeditada necessàriament a la consulta ciutadana”, assegura. Qui defensa a capa i espasa les pilones és l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona, el consorci públic que va crear les superilles. “Són el millor sistema. La resta de mecanismes que no barren el pas als cotxes no funcionen. El problema de la consulta és que no es doni informació acurada sobre els beneficis i els costos d’altres models”, assegura Salvador Rueda, director de l’agència. A l’espera que el Districte posi data a la consulta, fora de Gràcia ja han deixat de funcionar les primeres pilones. És el cas de les de Putget-Farró, que fa setmanes que no s’utilitzen, com s’ha confirmat a la comissió de mobilitat aquest dijous.