El pàrquing de motos del carrer Gran estrena la segona planta 4 anys després

Societat

Dues motos han estrenat aquesta setmana la segona planta del pàrquing exclusiu per a motos situat al carrer Gran de Gràcia, una instal.lació que es va inaugurar el gener de 2008 i que no ha donat els resultats esperats. Lluny de fer un replantejament de l’espai -tenint en compte que encara hi ha cotxes que es confonen i intenten entrar a uns accessos que només són aptes per a vehicles de dues rodes-, l’empresa pública municipal BSM ha assegurat que cal seguir insistint en aquesta iniciativa pionera. L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’empresa pública que gestiona els seus aparcaments, ah admès que l’evolució de l’ocupació de places d’aparcament a la instal·lació del carrer Gran de Gràcia, a les plantes subterrànies de l’Espai Jove La Fontana, “no ha estat un èxit” però de la mateixa manera també afirma que “ni a curt ni a mig termini” té prevista una reconversió. Els nivells d’ocupació del pàrquing de motos, l’únic que hi ha a tota la ciutat, va ser matèria de debat al comitè tècnic de mobilitat d’aquest dilluns i fonts municipals han apuntat que la nova pràctica d’aparcar les motos en instal·lacions de pagament no està funcionant “també perquè no hi ha pressió al carrer” per part de la Guàrdia Urbana. El Districte de Gràcia va anunciar el mandat passat que engegaria una campanya que inclouria a la llarga sancions per als motoristes que aparquessin a la vorera però la cosa no va passar d’alguna batuda informativa al carrer Gran i a Torrent de l’Olla. Amb l’entrada de CiU al govern municipal, l’únic lloc on es feia aquesta pràctica, el Poblenou, va deixar de ser objectiu de les multes a les motos per aparcar malament. BSM ha conclòs que “no esperem un resultat immediat” del pàrquing, que ara està al 50%.