Barcelona diu que la imatge corporativa no està aprovada però ja l’usa a tot arreu

Política

El document ‘Signatura corporativa municipal en elements de comunicació’ en què Barcelona elimina els districtes de tota la imatge corporativa és “un document incomplet, de treball i en projecte”, segons ha assegurat aquesta setmana la direcció de Comunicació de l’Ajuntament a l’Independent, però ja s’usa en tota mena de suports per a activitats de ciutat o de districte. El consistori, en tot cas, hi veu marge. La polseguera política i veïnal, i també dels tècnics de comunicació locals i centrals que tenen sensibilitat territorial, ha fet reaccionar aquesta setmana la direcció de Comunicació de l’Ajuntament, que s’ha adreçat a aquest setmanari per aclarir que el polèmic document “no està aprovat per decret i que el nom dels districtes no està vetat”. A les 90 pàgines del text, però, només en una hi surt esmentada per a “casos excepcionals” la possibilitat de posar l’adreça web amb l’extensió del districte. “La creativitat dels fulletons de la Festa Major de Gràcia la decidirà el Districte de Gràcia”, han assegurat fonts de la direcció de Comunicació. No obstant això, les primeres aplicacions d’aquesta nova imatge corporativa, que s’han pogut veure aquests dies en activitats com la campanya d’obertura de terrasses dels hotels i, a nivell gracienc, en la campanya del silenci o en el programa de la Festa Major de Camp d’en Grassot, no donen gairebé cap pista del territori. En els dos últims casos no es recorre al cas excepcional de la web del districte i es tria l’adreça bcn.cat/estiu. Més petit surt l’adreça de twitter de Gràcia i com a avantítol el lema Un estiu per enamorar-te de Gràcia. Aquestes mateixes fonts de la direcció de Comunicació han apuntat que la renovació de la imatge corporativa està més orientada a “reorganitzar la presència d’empreses públiques, àrees i petits projectes” i reduir el nombre de colors. “I no a favor precisament del partit al govern”, han apuntat.