L’Ajuntament fa marxa enrere i accepta els districtes a la nova imatge corporativa

Política

L’Ajuntament de Barcelo-na modificarà sensiblement el document ‘Signatura corporativa municipal en elements de comunicació’ que la direcció de Comunicació va presentar amb data de 21 de març i que en 90 pàgines només feia referència als districtes en un moment i per a situacions d’excepcionalitat. La polseguera social i política s’ha traduït en una pregunta del PSC aquesta setmana a la comissió de Presidència i la marxa enrere efectiva de l’equip de govern. “El nom del territori serà normalitzat”. Amb aquestes paraules el president de la comissió de Presidència de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí (CiU), va intentar dimecres donar per tancada la polèmica que es va generar el 22 de juny, quan l’Independent va fer públic en exclusiva el document que eliminava Gràcia i tots els altres districtes de la ciutat de la nova imatge corporativa i que havia aixecat forts recels entre eñs tècnics locals i centrals i en algunes entitats coneixedores del procés. El nou sistema, basat en les anomenades llimes, feia destacar les opcions BCN i Barcelona com a primera bandera i els eixos temàtics com a segona i relegava a “excepcional” l’esment del territori on se centren algunes ectivitats de la ciutat. Tot i els intents de minimitzar la polèmica, tant per part del districte com de l’Ajuntament, les crítiques d’entitats històriques de la Vila s’han deixat sentir i al darrer ple del passat dijous el grup municipal del PSC ja va intentar presentar una moció d’urgència. Finalment va ser dimecres quan l’exregidor de Gràcia, Guillem Espriu, va fer un prec-pregunta a la comissió de Presidència apuntant si l’Ajuntament “tractaria millor el Museu d’Història o el Bícing que els districtes” en la nova imatge corporativa. Martí va respondre que el document inicial serà modificat perquè “s’assumeixin els districtes i passin a ser normalitzats”.